Nu jävlar!

Nu ska det börja bloggas här tycker jag!
lite kort i veckanså vi får en liten överblick av det hela.
förra helgen, va iväg på fredagen och red ut när jag kom hem på lördagen igen, red på en åker och han va väldigt pigg så galopperade mycket så at lite av överstottsenergin skulle försvinna.
Söndagen red jag på en åker, dock va det lite halt där och även fast han va broddad runt om va han lite osäker på underlaget och litede inte på underlaget så det blev ett lugnt pass bara lösgörande och lite jobb i alla gångarter.
Måndagen, red innan jag drog vidare till skolan :) blev bara ett kort pass idag igen. Va stenhårt överallt så fick bli klättring i skritt och en galopp på en åker :)

I tisdags drog vi med oss Amanda hem så hon fick fota mig och Prego och hon provade han lite oxå :) jättekul har ju bara sett jose rida han pyttelite, och mamma i skogen då ;) Tycker det är jättekul att se andra rida ens häst så man får se den från marken lite ibland oxå :) Såg i vilket fall som helst jättefint ut så hon får komma hit och rida han fler gånger om hon nu vill det förstås ;)

Sen drog vi tillbaka till skolan och va på en föreläsning om Salmonella, det va bra men lite drygt för dom snackade mest om smittan hos kosor.. :P sen stannade jag kvar där och sov på skolan :) kulkul, så fick lite sovmorgon idag oxå ;) gick upp halv 8 ist för kvart i 6 X) GÖTT!

idag har Prego fått vila, får se om det blir vila imorn oxå... får se om jag kommer hem eller inte ;)
men sen ska han gå hala helgen och hoppas att mamma vill köra ner oss till ridhuset så vi kan hoppa lite :)
Årest första "tävling" närmar sig och är närmare bestämt den 29 januari i Svenljunga :) Ska bli skitkul och jag har inte tävlat på hur länge som helst!! eler jo.. tävlade ju iof en skolhäst, Aventus innan lovet :) hela 70 cm!! :o fick nästan lite höjdskräck faktiskt ;)
nä nu ska vi inte va såna :)

Snor lite bilder rån Amandas blogg ;)<3













vitt ska det vara med fina knoppar som Amanda gjorde :)

bloglovin

Kommentarer
Postat av: Alexandra

sv: synd! ja, troligen blir det en sådan :P

2012-01-18 @ 22:29:20
URL: http://alexisen.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback