J&M träning för Björn Carlsson

Idag har Josse och Mozart varit och tränat för Björne. :)

Jag red dock Mozart lite i paddocken här hemma innan, han har vilat/gåt lugnt i två-tre dagar så han behövde ridas lite innan träningen. ;) Så jag fick äran att lösgöra han lite. :) hihi!
Utrustning:
novabett med bettlyftare
dressyrspö
Gick faktiske bra. :) Red mycket i skritt och flyttade fram och bak, red i öppnor och sluta och skänkelvikning. Gick superbra! Sedan travade jag bara lite, tycker inte om att trava på honom, spec inte barbacka. x) haha! Han känns jätteliten. <3 Plutt!
Gjorde iaf lite mjuka serpentiner och flyttade han i bågarna.
Sedan gick vi över till galopparbetet och det gick finfint, tänkte på att driva fram han ordentligt innan jag samalde ihop han. Han var jättefin på volterna och jobbade jättefint. Jobbade lite i öppnor i galoppen oxå, gick inte så värst bra. Vet inte om det var jag som satt emot eller att han bara inte ville men det gick inte så bra i början. Jobbade vidare och efter lite mera jobb gick hanhyfsat. :) Gick bättre i vänster varv men höger var okej det med. :)

Var iaf roligt att rida Mozart igen och han var jättefin, jobbade på bra med ryggen och bakbenen och försökte göra rätt. Protesterade lite i öppnorna med lite små skutt, haha! :)


Sedan bar det vidare till Värnamo och Josse och Mozart tränade för Björn Carlsson, A-tränare i hoppning, för första gången och dom fick jättebra hjälp! :D Björn är Sandra Carlssons pappa och dom ser samma saker och ger samma hjälp. Som passar jättebra för J&M :) Hur roligt som helst,
kan ju säga att jag var aningens avis.. :P


hehe <3 gulleMozart :)
bloglovin

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback