Vila, longering, rida =)

Prego har fått vila i helgen, har varit funktionär på Gark och efter det har jag varit trött och gått och lagt mej. x) Men igår longerade jag han iaf lite i paddocken, övade på avsaktningar, från galopp till trav och från trav till skritt är han jätteduktig! Men till halt är lite besvärligt ;) Så det får vi jobba mera på. :)

Idag red jag han i paddocken, skulle egentligen ha ridit ut men tyckte det kändes lite väl när han inte har blivit riden på typ 3 dagar. ;) hehe, Men han va jätteduktig och jag tror att "vilan" va bra för han. :) Testade att ha martingal på han oxå och han fick en helt annan bärighet. :) Jättefin var han. Red över två bommar i trav och galopp oxå och han tycker att det är jättekul! Hade två bommar på långsidan med ett galoppsprång emellan och i hörnet hoppade han lite med bak och samlade upp sig jättefint! :) Hahaha! men tyckte det var bra, eftersom att han som sagt samlade upp sig själv :)

Imorron blir det hoppning i  skogen med mamma och Houdini! :D Ska bli skitkul!

bloglovin

Kommentarer
Postat av: Anonym

Heej va med i min blogg tävling och vin fina priser från Scapa sports, KL, JW

http://hastryttaren.blogg.se/2011/may/bloggtavling.html

2011-05-03 @ 20:33:29

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback