Dagen

Han fick vila idag för jag kanske ska hoppträna för Ann imorgon och då vill jag att han ska vara pigg och utvilad. :) Sedan var det lite dålig planering så det blev lite för sent också, men det är inte lika viktig. ;)

Pysslade i alla fall om han ordentligt idag. :) Fixade manen, han ör hur snäll som helst både att klippa och rycka. Ryktade han ordentligt och prövade att fläta svansen och ha lindor på han. Gick finfint och han brydde sig inte ett dugg. Själva lindningen blev dock inte så bra, får skylla på att det var länge sedan jag lindae sist. ;) Hade inga paddar för att det skulle vara lite smidigare om han skulle tycka att det var obehagligt, annars tycker jag att man jämt ska ha paddar när man lindar!

På kvällen longerade jag Houdini lite också. Övede på galoppfattningar så att han ska bli starkare i sina bakben och så måste han träna på att fatta rätt galopp. Han har lite svårt för högergaloppen så det blev mycket jobb med den. Men han gjode det riktig bra och blev till och med lite svettig. :) Gick en sväng med han ute och skrittade av han.

Mamma tog lite bilder på mig och Prego när han var iordning fixad och fin. :) Om jag inte ska träna imorgon ska jag knoppa han, annars får jag styla han lite extra på tisdag i stället.

bloglovin

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback