NF-SM och hoppning!

Idag bar det iväg till Vetlanda igen och J&M hoppade LC, LB. Orkar inte skriva så mycket men det gick bra. :) Resultatmässigt var det inte topp men för deras utveckling var det ett extremt stort steg frammåt! I LC kom dom fel på sista hindret i grunden och det var så halt så han gled rätt in i det! :( Hade Josse tagit i tyglarna tror jag nästan att han hade gått runt! :( Men dom klarade sig och hoppade sista hindret i mål. Dock gjorde dom något fel med tiden. :P Annars hade dom defenitivt blivit plac på 4fel i grunden! var inte så många nollor som ni kanske förstår... :/
Jaja! i LB:n var dom lite slitna båda två men Mozart var inte alls fjantig, fegade lite men förstårligt eftersom han är känslig och krachade i ett hinder klassen innan. :( <3
Vil bara säga GRATTIS till Matilda och Isabella Bus som VANN LC kat D!! :D Första riktiga hopptävlingen och dom vann. :) Hur kul som helst! GRATTIS!
 
Matilda och Bella, Josse och Mozart

Prego hoppade idag
Utrustning:
tredelat m bettplattor, pullarnosgrimma
sadel hoppschabrak
martingal
Skrittade och travade fram ute och sedan var vi i paddocken. :)
han var fin i framridningen, lite stark och på men det blev bra när jag koncentrerade mig lite och red mer med sätet och skänklarna. :)
Han busade lite också, eller ja, rättare sagt protesterade. Jag skulle sätta han på plats för han älgade iväg lite och då hoppade han rätt up i luften två gånger. Efter det gick han jättefint. :) Det var inget farligt så men han börjar få lite mer vilja nu. ;)
Red över galopp bommar och travbommar och hoppade fram på ett litet kryss, första gången tror jag. :) Ohc vattenmatta och ett litet räcke. Gick bra och sedan höjde vi lite och så. Höll på ganska länge men Prego har förvånansvärt bra kondis måste jag säga, hoppade väl 95cm tror jag att Joss och mamma sa. :) Hihi! Kulkul!
Han var duktig och ställer upp så fint så. :) <3
- Tänka på! -
Noga med att få med ytter i "svängarna". Låta han gå i galoppen och galoppera. Rida med sätet, skänkalarna och vikten. Tänka på att han inte ska gå i en för kort form.
Fram med axlarna över hindren. Vinkla bäckenet.
Så det är en del jag behöver jobba med kan jag villigt erkänna. ;) Men sedan får jag inte glömma att tänka på att det var ett bra tag sedan varken jag eller Prego hoppade så vi är lite ringrostiga. Men vi behöver absolut träna för någon! Tror att jag ska ta och ringa Ann i veckan. :) Men det blir troligtvis inte hopp/markarbetsträning förren nästa vecka. :/ Här är en preleminär planering för veckan som kommer:
måndag: Vila/promenad
tisdag: löshoppning
onsdag: Skogen lösgörande kort pass
torsdag: CR i Hylte
fredag: VILA
lördag/söndag: skritt/ galopparbete i skogen
Så det är ganska mycket hoppning redan. Men frå planera in något följande vecka iaf. :D

Lite bilder fr dagens ridpass. :)

travbommar är han hur fin som helst på


galoppen är fortfarande lite svagare men den är också på G. :)


hopp! :) här ser man att jag skulle behöva ge han lite mer eftergift. :/




blev inga kort när vi hoppade högre, filmade ist. men kan ladda upp någon liten film, eller bilder fr filmerna? :) Vad tycker ni? säger ni inget bestämmer jag själv. ;)
bloglovin

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback