Dagarna som gått

Vi har bla varit hos tandläkaren med Mozart. :) mer om det får ni läsa om på josses bogg.

Sedan har jag såklart ridit Prego. :) Igår red vi ut i skogen, Josse föjlde med på cykeln för mamma ville inte att jag skulle ta första galoppen efter vilan ute själv. ;) hade raka betet utan nosgrimma och han gick bra, var lite pigg och ofocuserad, spec i galoppen. ;) Han försöke dra ner huvudet och han blev lite stark. haha! Ett tag trodde jag nästan att han skulle galoppera över Josse. x) Men jag kunde hålla honom och det gick bra. :) Han var som sagt lite spänd och jobbade inte igenom helt med överlinjen, men bakbenen var som vanligt med även om han blev aningens lång fram. ;)

Dagen innan det vilade han. Jag tog in och pysslade lite med honom, klippte svansen och ryckte manen och ryktade honom ordentligt, så nu är han lika blank och stöv-fri som innan vilan! Tränade lite horemanship också. Bara grunderna at han ska gå undan, backa och följa mig, vilken sida jag än vill att han ska gå på. ;) Han tyckte nämligen att jag var lite konstig som ville att han skulle gå på "fel" sida om mig. <3

bloglovin

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback