Mycke att skriva om..!

Har ju ridit en hel den nu! ;D I förrgår red jag faktiskt både Mowitz och Mozart i ridhuset! :D Superkul va det och dom va duktiga båda två!

Mozart var först ut och han skötte sig, som sagt, bra. ;) Jobbade det at få upp han så att han inte skulle traska runt på bogarna och det gick super. Sen skulle jag flytta han lite i bak- och framdelsvändningar lite, åt vänster(tror jag att det var) gick det bra men han surade ihop lite när han skulle flytta åt andra hållet. Men med lite övertalning gick det med. :)
I vänster galoppen va han jättefin och det känndes som att det bara var att åka med. :) I höger var det lite värre för han ville bara springa med rumpan in helta tiden. På han är det viktigt att tänka "öppna" hela tiden man galopperar, det blir bättrekvalité på gallopen då, men det känns som att Mozart har missupfattatat det lite. ;) Men efter lite skrittjobb och fattningar var han ialla fall rak.

Mowitz va jättejobbig i början. Jag hade väl inte tänkt göra nåt spec. så jag hoppasde upp och skulle börja trava fram han lite (mamma longerade han medan jag red Mozart). Då lullade han såklart iväg men han va väldans stark i vänster. Sen vet jag inte riktigt vad som hände, hehe, mamma sa nåt om att lulla runt kan han och att jag skulle (?) rida han lite nu.
Så vi började jobba på som skutton men Mowitz tyckte att han lika gärna kunde springa ifrån energin istället för att använda den till bakbensaktivitet. Hehe! Men även det är ett stort kliv frammåt, jag menar, Mowitz - springa iväg i ett ridhus? :D Är ju jättebra det med! :) Men gjorde lite övergångar och jobbade jättemycket med att få in bak och få han att mjukna i fram.Det gick hur bra som helst!! han blev hur fin som helst! Skojjar inte! Väldens finaste lilla c-ponny :) <33 Jag jobbade på och Mowitz jobbade på och det känndes som at vi kunde hålla på i evigheter! :D <3 Gulle-gulle-gullegris! Shit va glad jag var. Men kunde inte hålla på föör vänge, han är inte i så bra form nu efter lite vila, hehe ;)
Men han var verkligen hur fin som helst! Gick precis i rätt form, jobbade på med bak och va lät i fram. :) Hur stolt som hels över han! Min fina lilla gris! <3
Jättesynd att vi inte hade kameran med oss. :'( Men men! :)


Va och provred en häst igår oxå, men det skriver jag mer om sen. ;)
bloglovin

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback