Dåligt bloggande

Blir bara sämre och sämre på dethär. x)

Torsdag Ledig från skolan för vi skulle åka till GHS! :D Men innan vi hann iväg red jag ut en sväng på Mowitz med Houdini som handhäst. Det gick väl lite sådär.. hehe. När vi hade skrittat fram på vägen ville Mowitz börja springa på en gång, men det ville inte jag eller Houdini. H har inte gjort så mycket nu på ett tag :( Så jag tror inte riktigt han fattade, eller bara struntade i att jag smackade åt hanför helt plötsligt bara stannade han!! :o Jag fick precis stopp på Mowitz som va som värta bulldozern. Men när jag smackade åt H ville ju såklart Mowitz oxå gå. Så Mowitz gick och H stod kvar på samma plats. x) Red såklart barbacka och när Mowitz gick i väg och Houdini stod stilla ramlade jag sakta av! xD Haha! Försökte hålla mej kvar på Mowitz då men det gick inte så bra. ;) Skrattade när jag låg där på marken. Det va väldigt länge sedan jag trillade av sist. ;)

Men det är tur att dom är så snälla hästarn som stod stilla, tappade såklart båda två. :P Det var bara H som var på väg hem igen men väldigt sakta så jag fick tag på han på en gång. Så det kan gå!

Hoppade upp igen men det var jättedålig väg där och H ville gå bakom Mowitz hela tiden så jag fick hoppa av igen och gå en liten bit med dom. :P Sedan blev det dock väligt bra väg så vi galopperade lite och då gick det hur bra som helst! :) <3

Tog och galopperade Mowitz på en åker oxå. Herregud! Han var helt tkig. ;) Ville absolut inte sakta av utan vi fick galoppera rund där ganska länge innan vi bröt av och fortsatte hemåt. Under tiden band jag fast Houdini med en säkerhetsknut i en stolpe. x) Hehe, han hittade faktiskt en lite buske som han stod och knaprade på hela tiden, håll såklart koll på han hela tiden!

Sedan bar det av till Göteborg Horse Show! :D
Hade biljetter till em. showen så vi gick på mässan innan vi gick in och tittade. Behövde inte så myckt. Är ingen idé att köpa mer grejjer innan vi  har hästen nu. ;) ´Men köpte iaf 4-pack vita lindor på Börjes för 50:-! :) Ska ju ha det när jag rider dressyr har jag komit fram till. ;) Hittade inga Mia's ridpaddar men det är inte så bråtton. ;) Seda köpte jag två mössor på Charlies. :) En från Equiline för 130:- och en från Pikeur för 140:- :9 Jättefina båda två! Sedan köpte jag en RaceSafe väst oxå! :D Jippie! Mycket skönare och snyggare än min gamla. :P Hehe! Ska ta kort på allt i em eller imorron så att ni får se. :)

Nu ska jag ut och longera H så att han blir motionderad idag! :)


bild fr GHS hemsida
bloglovin

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback