Torsdagens hästar

Har longerat Houdini och gått med Prego&Houdini. :)

Började med Houdini.
Tog in han och pysslade om honom ordentligt. :) Ryktade honom och hade svansgnals i man och svans och passade faktist på attt se hur han såg ut i knoppar. Hihi! Det var lite det lättaste att knoppa hans långa man. ;) Men det gick. :) Kanske inte så jättesnyggt, han passar bättre i bara en fläta. Men han var lite gullig i alla fall. ;)

Spände in honom med gummibandet i ringarna på tömkörningsgjorden. I första varvet var han jättefin, men åt andra hållet gick han och spände sig och jag fick han inte att slappna av... :P Provade att göra massa på och avsaktningar i skritt-trav men det hjälpte inte så värst mycket. Så jag spände ner honom, satte gummibandet mellan frambenen ist och tog honom på lite kortare lina och var jättenoga med att han skulle gå lite i öppna så att han skulle jobba ordentligt och inte spänna sig och springa runt utåtställd. Då blev han jättefin och jobbade på jättebra. :) När jag var nöjd spännde jag loss gummibandet så att han fick trava av i en friare form. :) Då var han avslappnad och travade jättefint.
Sedan jobbade jag honom lite för hand i skritt och flyttade undan bogen och rumpan på honom och det gick jättefint åt båda hållen.
Passade på att stretcha honom ordentligt oxå. Fram, bak, svensen ryggen och halsen. :) Jättespänstig och fin var han. Men han tycker att det är lite obehagligt när han ska stretcha ut bak ordentligt, men det är nog för att han har haft lite problem med upphakningar innan.


Sedan gick jag 45min med Prego och tog med Houdini. :) Gick lite segt i början men efter fem min kom jag och Prego igång och Houdini fick jogga ikapp oss ibland. ;)

just nu funkar det inte att ladda in bilderna.. :P Magnus får hjälpa mig lite och så kommer det lite bilder på Houdini snart. :)
bloglovin

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback