På banan soligt, i skogen regnigt...

Sitsträningen gick ganska bra. :) Började rida han, Mozart, själv barbacka och värmde upp han. Testade att göra framdelsvändningar i hörnen, det var vi väldigt dåliga på när jag tränade honom... förra vintern? Men idag gick det ganska bra. :) Skritten gick finfint, lite jobbigare i traven. Delvis för att jag inte satt bra. Jag är dålig på att räta upp mig ordentligt spec när jag rider Mozart, jag kännder mig så lång då. ;) Sedan kom jag lite i stolsits också. :P Jaja, galoppen gick mycket bättre, jag har alltid haft lättare för att jobba hästarna i galoppen.
Sedan ville Josse känna på han en liten stund, han tävlade ju trots allt igår. ;)

Efter det la vi på sadeln, men tog bort stigbyglarna och tyglarna och så tog Josse mig på lina - så var det dax för seriös sitsträning. :) Jag spänner mig i axlarna och nacken så Josse fick tjata på mig för att jag skulle lirka loss mig själv. Sedan måste jag tänka på min position i sadeln, alltså att jag har koll på om jag sitter med alla sittbenen i sadeln. Josse "tvingade" mig att träna på att svanka och skjuta fram bäckenet. Gick väl lite sisådär kan jag erkänna. he-he. Men det är/var bara att fortsätta träna. :) Tänkte på att slappna av i nacken, axlarna och knäna. Sedan att ta tillbaka ytteraxel och kopmma ner ordentligt på de yttre sittbenen. Och såklart att jag kunde reglara tempot med sätet. :) I galoppen gick det riktigt bra och traven är jag också nöjd med, men det krävde lite mer jobb. ;) Spänner mig somsagt lätt. :P
Måste fråga Josse om hon och Mozart kan hjälpa mig lite med det imellanåt. :)


Sedan var det Pregos tur att bli motionerad. :) Melvin föjde med ut på Houdini.
När jag sadlade började det ösregna! Så vi fick gå in och hämta regnkläder och jag la på Prego ett ridtäcke och en handduk på sadeln - det är ett jättebra tips! Om/när ni rider i regnet och om ni är räda om era sadlar så är det jättebra att lägga på en handduk! Såg det första gången på Falsterbo iår, det var en Amerikansk tjej som hade det, hur smidigt som helst!
Dock var min handduk lite för kort så den korvade sig lite. :P

Prego var fin, jobbade på bra men försökte fuska lite. Kanske att han var lite stum på VF stundtals.. :/
Melvin och Houdini var däremot hur fina som helst! :D Dom travade och galopperade typ hela tiden och Melvin börjar bli riktigt duktig! :D men man måste nästan tvinga ut han till stallet, men när han väl är där vill han ju inte gå därifrån! Suck! Jaja, duktiga är dom i vilket fall som helst. :)

 
Drogad Mozart hos tandläkaren! xD Han var inte riktgt så lugn idag. ;)
Jag tror att J tog någon mobilbild, men hon har inte laddat in dom än... kommer kanske sedan. :)
bloglovin

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback