Hoppning!

Åkte till Värnamo och hem till Ann Hellström och hopptränade som planerat kl.10. Så i åkte hemifrån vid 09 och sedan kom vi hem vid 13.


Utrustning:
tredelat, pullarnosgrimma
sadel, magplatta
förbygel-martingal

Vi var tre stycken som tränade, vilket jag tycker är precis lagom antal för att man ska hinna med allt och få bra hjälp och allt sådant. :)
Började med att trava över tre bommar. Gick bra och han gick lugnt och samlat på bommarna. :)
Sedan gick vi över till galopp-jobb och galopperade över ett sockerbitshindet på volten. Var lite svårare, jag måste tänka på att jag inte får bära han på inner. Måste lätta och jobba upp han till ett stöd på ytter ist.
Så vi kom inte riktigt på mitten ibörjan men sedan gick det bättre när jag koncentrerade mig på ytterhjälperna. :)

Hoppade fram på ett litet svart-vitt räcke och sedan räcket och en oxer med safety system regnbågar under. Prego undrade var sjutton det var för något som han skulle hoppa över och han stannade, första stoppet faktiskt. ;) Men Ann tyckte att det var bra och sa till och med Perfekt när han stannade. hehe! LIte kul. Men det var "bra" att han stannade för det visade att han börjar fatta lite vad han håller på med och att han tänker efter lite. :)
Ställde upp han och sedan kom vi igen utan några problem. :)

Sedan hoppade vi bana och i den var våran första kombination! :D Hehe, vi travhoppade in första gången - utan problem, och sedan galopp-hoppade vi det när vi hade hoppat klart banan, samma sak där, dvs inga problem. :) hihi! Skönt att han är så pass cool och har en sådan bra inställning till hoppning och arbete. :)

Film kommer imorgon. :) Ska ladda upp lite bilder iaf. Men sedan ska jag nog gå och lägga mig, har varit uppe sedan 7 idag! :o Så börjar bli lite sliten nu. ;)


Är det bara jag som tycker att han ser hur snäll ut som helst!? <3 Vilket han också är. ;)


Ett försök att få han att se lite vaken ut efter ett hårt hoppass. haha, ena örat kom inte riktigt med. :P


Trött bebis.. <3


Josse skulle hålla Prego lite när jag och mamma pratade med Ann efter träningen...


.. jag vet inte vem av dom som var mest skeptisk till det egentligen. x)

bloglovin

Kommentarer
Postat av: Alexandra

sv: haha ändrade det nu :P Synd för hade åtminstone hoppats på LB i finalen :( Tråkigt..



Aja jo det var väl ett tag sen ni såg oss hoppa xP



Fick till länken! :D btw! kan vi byta länkar? :)

2011-08-04 @ 00:40:17
URL: http://alexisen.blogg.se/
Postat av: Julia - tävla om röda Premiere lindor på min blogg!

Vilken fin kille :) Vad kul att du har en 4-åring, det har jag med!



Var med i min tävling på bloggen: http://ohjuliet.blogg.se/2011/august/dags-for-tavling.html

2011-08-06 @ 21:35:35
URL: http://ohjuliet.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback