Mowitz <3 dressyr, hopp & tolka!

Kan ju skriva lite här när jag har nåt att skriva om! ;)

Denhär veckan har jag haft hand om Mowitz ganska mycket. :) Red dressyr två dagar, i rad, sen va jag med på hoppträningen med han i onsdags, igår tolkade jag och Josse och idag har jag Mowitz igen! :D

En dag red jag dressyr barbacka, åkte till ridhuset och jobbade loss han lite och han gick riktigt bra! (tror det va förra onsdagen) I början va han lite stel och lojj men i första galoppen piggnade han till ordentligt och efter det blev han mycket mer framåt och arbetsvillig. :) Jättekul va det och jag tycker vi skötte oss ganska bra båda två, med tanke på att ingen av oss har tränat ordentligt på ett tag. ;)

Sen förra lördgen tror jag att det va, åkte vi till Gark igen för att pröva en sadel på Mowitz som jag och mamma hade hämtat dagen innan. Och det passade! Jippie!! :D Så nu har Mowitz en sadel igen ;)
Då passade jag såklart på att rida han ordentligt igan och shit va fin han va!! Blev helt paff och mamma undrade om jag inte skulle tävla lite dressyr på han,, hehe! vet inte riktigt det. ;) men vi får väl se vad som händer i vår! :) Fick hoppa en liten kombination oxå, och det var jag kanske aningens sämre på ;) va före han och lite så men det kanske är förlåtligt? ;)

Hoppningen då! Mamma fick ett återbud på hoppträningen (man ska ringa till henne eller Ann om man inte kan komma) och då kom jag på direkt att jag ville vara med på Mowitz!! :D hehe! Det gick faktiskt bra och jag va skitglad. Hoppade lite bana men jag och Mowitz hoppade inte så högt ;) Men Ann tyckte vi va dukktiga och sa inte så mycket när jag red. Tränade ju Mowitz för henne innan oxå så hon vet vem han är ;)

Men det kändes verkligen som jag och min gamla ponny när vi hoppade :) <33 Jag fattade galopp och han svarade och gjorde som han skulle men inte mer. ;) <33 Det va verkligen en jättemysig känsla! :) Sa det till mamma sen och det hade tydligen sett ut som det med ;) Jag väntade på han innan sprången då oxå ;D <33 Gulle-plutt! Tyvärr var det ju ingen av oss som tänkte på att ta med kameran :(
Tack Jossan i stallet oxå! Hade ju såklart glömt senskydd till Mowitz men fick låna det! - Tack så jättemycket!! :D


Igår tolkade vi ju oxå! :D Va meningen att Lena skulle varit med men hon kunde inte, - så jag och Josse tolkade själva! :D Det va verkligen superkul och Josse va skitdålig!! xD Hon trillade till och med innan vi hade börjat att ens trava. HAHA! Jag va ju värsta proffset om man jämför. ;) Tog det ganska lugnt igår så vi kanske kan tolka idag igen?  Det är verkligen superkul!! :D Kan kanske få nån att ta lite dåliga kort på oss med gammelkameran ;) En systemkamera står ganska högt uppe på önskelistan! ;)


Förra sommaren,,, man kan knappt tro att det kommer att se ut så igen om man tittar ut genom fönstret nu! x)
bloglovin

Kommentarer
Postat av: Anonym

fint hopp...hade inte klarat hoppa barbacka! ;)

2010-11-29 @ 08:34:16
URL: http://hanneaasa.blogg.se/
Postat av: alexandra

hahahah kan jag joina tolkandet? ;) Roligt att du får rida lite mer nu!

2010-12-01 @ 09:59:18
URL: http://alexisen.blogg.se/
Postat av: tilda

jag gillar din blogg! Den är jätte bra! :))

2010-12-25 @ 21:46:34
URL: http://elitryttarnas.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback