Svar på kommentar

av: M
hur stor är ponnyn?
Vad lång du såg ut på honom, jätte bra blogg :D:D (på
detta inlägg)

Svar: Mowitz är 1,40. Och jag är c:a 167cm så visst är jag för lång för han! Men inte för tung så på det viset är det ingen fara ;)

Men sen fick jag danna kommentaren från samma:

förlåt det var fel av mej att skriva så, kollat på bilden och du är inte alls för lång du passar perfekt :)

Svar: hihi! Blev lite ställd faktiskt ;) Jag är ju för lång och det syns extra tydligt framifrån, titta tillexempel på bilden från vaggeryd, där ser jag grotesk ut x) men tack iaf! :) Kanske berodde det på denna kommentaren som du ändrade dej?

Haha härlig bild! Jag tycker inte alls du ser lång ut som "m" kommenterade.

Jaja, jag vet att jag är för lång för Mowitz, men jag vet inte hur jag ska göra! Han tycker ju inte att det är roligt att tävla heller - som jag gör ;) Så det är ett litet dilemma!
Vad tycker ni att jag ska göra? och vad gjorde ni när ni blev för stora för era ponnyer? Eller blev för gammla eller så ? Det är absolut inte så att vi funderar på att sälja han nu eller så. Men vad gör man?  

bloglovin

Kommentarer
Postat av: FRIDA VIKTORSSON - Det mesta mellan häst & hovf

Nu så vet inte jag hur det är för jag aldrig har haft ne ponny men i alla fall så tycker jag att ni ska sälja honom, eftersom att ni satsar mycket på hoppning och på att tävla osv. och då måste man ju byta upp sig hela tiden och han kan ju komma till ett perfekt hem hos någon liten tjej eller kille som vill börja hoppa lite lågt eller kanske lunka i skogen :) Med tanke på hans bästa,men samtidigt så är det ju jobbigt att sälja sin ponny men man kan ju inte behålla alla hästar som man har för alltid och speciellt inte om man vill tävla mycket och så

2010-05-04 @ 20:58:40
URL: http://fridaviktorsson.blogg.se/
Postat av: Elin

Det ser inte så farligt ut :) min pownie som jag rider är ca 1.37 och jag runt 165.. Känner mig lite stor för honom dock nu.. :)

2010-05-04 @ 21:12:31
URL: http://smiffie.blogg.se/
Postat av: Elin

varför måste du tänka dig för vid hoppningen ? haha min trögfattade hjärna förstod inte :S haha :P

2010-05-04 @ 21:22:09
URL: http://smiffie.blogg.se/
Postat av: Elin

aha, aa :/ tänker lite så också. Fast grejjen är den, att jag tror dom klarar mer än man tror :P Hon som äger hästen säger att jag inte är för stor.. Men det ser ju inte fint ut precis ;)

2010-05-04 @ 21:43:01
URL: http://smiffie.blogg.se/
Postat av: Freddi

Jag är ingen direkt rådgivare, men jag tycker att du tar ett jättestort steg där du går ut med att du vet om att du är för stor, och tar sånna "fegis-kommentarer" så bra! :) det finns så många ryttare där ute som är så äckligt stora på sina ponnyer och inte har en aning/bryr sig det minsta om det, och det tycker jag är hemskt. Jag håller med dig, och säger att du är får lång. Inte groteskt, absolut inte ett skräckexempel, men en aning för lång.



Hur du vill göra med din ponny är upp till dig, såklart. Tänk lite på vad som betyder mest - att tävla och klättra i klasserna eller att behålla samma häst livet ut? Ett svårt val såklart, men någonstans vet man. Jag är tävlingsmänniska och kommer därför att avsluta min ponnytid med Vendela när jag blir 18, trots att det är så underbart. Hoppas du kommer fram till något som känns rätt! :)



SV; Wow, tack så jättemycket!! :D Mycket utav headerbildens "ära" måste jag ändå ge till min Vendela. Hennes travökningar är verkligen något extra! :)

2010-05-04 @ 21:45:41
URL: http://fkallstrom.blogg.se/
Postat av: s

kommer sälja min 3 ponny nästa år, mina 2 förra har jag också blivit för långa för, tufft! men det blir alltid bäst i slutändan, tro mig!

2010-05-04 @ 21:58:35
URL: http://sourcream.bloggplatsen.se
Postat av: Sofia

Så länge du själv inte känner av att du är för lång på honom och det funkar när ni hoppar så är det verkligen inte nödvändigt att att sälja honom.

Jag red ponny tills jag inte fick det längre och då var jag lite lång på min skrutt och det funkade fint tills mot slutet då jag kände att på de högre höjderna så funkade det inte för balansen är ite riktigt samma när man är för lång. Om man tittar på bilden så tycker jag du ser helt perfekt ut på din ponny!

2010-05-06 @ 23:55:13
URL: http://kumpumaki.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback