22/5

Åkte till Gark på fm och hoppade lite med Mowitz. Vi skulle bara cheka av så att han 'kunde' hoppa kombination ordentligt.
Och det kunde han väl hyfsat ;) Sista gången gick det iaf superbra (kommer ett litet filmklipp på det när det har laddat upp på yuotube.)! Men han fegar ur när det är oxer in och räcke ut, men på räcke oxer hoppar han jättefint. Men vi får väl hoppas att det är räcke-oxer i Värnamo på tisdag ;D Jag är inte riktigt säker på om han inte vågar eller om han bara skiter i det för att det är jobbigt, med kombinationerna menar jag då :P När han hoppar hoppar han ju hur fint som helst! På filmen är det 90 (maxat) och han hoppar ju lätt som ingenting. Han är lite svår att förstå sej på, men jag tror att det är en liten blandning ;)


Sen kom Lena och red sin vanliga lektion, men den här veckan blev det på lördagen ist (Josse ska tävla imorron så vi är inte hemma) så det blev idag ist. Det gick jättebra och hon hoppade tillochmed i galopp idag :) Melvin föjlde inte med, han sa att det var för varmt xP så josse red houdini med oss :) Lena var jätteduktig och travade och galopperade jättemycket :) Vi tjatade lite om sitsen som behöver slipas lite med. Så Josse började med att longerade henne i paddocken barbakc och fick göra lite balansövningar och då satt hon fint :)

Nu har filmen laddat upp. Så här kommer den! :)


Är välgigt kort liten film men han är fin iaf! :D <3 Vad tycker ni om min sits? Ska ju snart tävla MHPC (stilhoppning) och då måste jag rida snyggt! :D

Imorron em kommer förresten kiropraktorn och ska kolla lite på Mowitz, så vi får se vad han säger om tisdag... kanske inte blir nån tävling om vi har otur.. :/ Men vi hoppas såklart på det bästa! :D
bloglovin

Kommentarer
Postat av: nicole

tycker att du rider sadeln istället för hästen om du förstår vad jag menar. :P Menar att du liksom gnuggar mot sadeln, va lätt i rumpan så kommer det se bättre ut! du kan sitta ner precis innan hindret, titta på toppryttarna så förstår du. :)Annars jättefint!

2010-05-23 @ 23:08:05
URL: http://nicolehartwig.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback