Hoppträning - för SM placerad tränare

Japp, Idag var det ju Sandra-träning hos AC. :) Va superkul och Mozart va taggad. Jag oxå för den delen ;)

Hoppade fem ochenhalvan o  tre galoppsprång till ett räcke på ena långsidan. På diagonalen hade vi ett plank, eller vad man ska kalla det :P och på andra långsidan en serie med ett räcke och en oxer med 4 galoppsprång för Mozart, lite långt så jag fick trycka på lite.

På framridningen va han jättefin och lyssnade bra och jag red ganska bra oxå. Sen när vi kom igång lite blev han lite pigg, men jag gjorde inte så mycket halvhalter så det blev lite snabbt och spriningt. Men det gick bra iaf och han hoppade fint. :) Hoppade det som en bana oxå på c:a 1 m och han känndes jättefin! :D Jag skulle tänka på att lätta lite i innertygel, rida mer med ytterskänkel som gör att man automatiskt lättar lite i inner. Skulle oxå tänka på att räta upp mej när jag minskade, gjorde lite ökningar och minskningar som framridning, och när vi ökade att jag lättade lite i handen och inte pusha på han riktigt så mycket med sätet precis i början på ökningen. På femochenhalvna skulle jag ta fram handen lite mer, va bra på dom andra hindrena men det var just där som jag skulle vara lite mer nogrann. :) Sen tycker jag själv (o mamma och josse) att jag höll i han för mycket ist för att ta förhållningar, pratade lite om det när vi åkte hem och nu när jag har funderat lite på det så är det verkligen något jag måste tänka på!! tar inte alls mycket förhållningar och halvhalter nu för tiden, håller mer och driver samtidigt och mjuknar lixom aldri av... :s Jag sitter såklart inte och drar i han hela tiden, men jag måste ta och lätta lite mer ist för att hålla - hoppas ni förstår vad jag menar ;)

Banskissen kommer imorron! :D

Red ju Mowitz innan vi åkte iväg och tränade oxå! Höll nästan på att glömma det ;)
Det va ju ett tag sen sist jag red han och det första jag tänkte på va vilken skön sadel han har! ha! att det är så stor skillnad på deras sadlar! :o Mowitz är superskön men Mozarts är inte alls lika skön och ger inte lika bra stöd. Så jag satt ner typ hela tiden x) jaja, Mowizt skötte sej men jag red inte så hårt, hann inte riktigt det. Man han va lite håst i munnen, och det var inte bara för att han va pigg... hmm :/ Får väl göra mycket tempoväxlingar och sånt så släpper det väl snart :) Han har ju inte blvit riden dressyr på några dagar nu så det kan ju bidra ;)

har fått bilderna från tävlingen oxå! Lägger upp dom imorron nu orkar jag inte ;) Men här är iaf en supersöt bild på Mowitz som Lollo tog. <3




sööötis <333<333 finns jättemånga såna här fina bilder. :D



Sen måste jag ju lägga upp en bild på Sandra oxå! :D


Ingen bild från SM men tyckte denna va så fin så det fick bli denhäst ist ;) :D Hon rider jättefint! :D Helt i balans på alla bilder :)
bloglovin

Kommentarer
Postat av: Josefin

Fin blogg, väldigt rolig att läsa :)

2010-03-24 @ 14:10:26
URL: http://ridsport.bloggplatsen.se/
Postat av: FRIDA VIKTORSSON - Det mesta mellan häst & hovf

Vilken söt bild på lilla mowitz

2010-03-24 @ 21:27:26
URL: http://fridaviktorsson.blogg.se/
Postat av: Linnea Granström- Ungmamma & Ryttare

Så söt bild på mowitz :D

2010-03-25 @ 14:32:36
URL: http://linneagranstrom.blogg.se/
Postat av: Lisa

så fint med vattnet i bakgrunden :)

2010-03-25 @ 22:26:24
URL: http://lisakoukila.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback