Bus-Mozart

Vi kom hem från Stefan, tidigare känd som hovis ;) vid åtta tiden och dom blev jättefina både Mowitz och Mozart :) Iaf, när vi kom hem red jag ut på Mozart i skogen, skulle jobba han lite i galopp.

Han va ganska duktig med hur pigg och busig som helst! Bockade och sprakade o dorg o va helt vild. ;) men det gick ganska bra iaf. Han blev ganska stark så jobbade lite med fattningar och på slutet gick han upp ganska lungt och fint upp i galopp från både skritt och trav. Så är ganska nöjd med han iaf ;)

När jag kom hem hade Josse och mamma börjat löshoppa Houdini och Mowitz och shit! Dom va oxå pigga kan jag ju säga ;) Mowitz såg ut som värsta hingsetn och gick ovh kromade sej och va jättefin :) Houdini som inte är så bra på att hoppa, hoppade faktiskt riktigt fint :) Öppnade upp riktigt fint i bak och fick en fin språngkurva.  Övar vi lite bara så kommer han nog lära sej ;)

Imorron kommer Alex och ska rida :) Tror hon prövar alla lite. Ska se om hon kan ta med sej sin systemkamera! :D Då kanske det blir lite fina bilder oxå? ;)


Jag vet inte riktigt... Josses stil kanske behöver finslipas lite?

bloglovin

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback