Rubrik?

Idag var Lena här igen :)
Hon red Houdini och på kvällen skrittade hon och Melvin ut barbacka på Mowitz och Houdini, jag följde med och gick med Mozart.

Det gick jättebra med Houdini! Han gick jättefint och det såg jättebra ut! Hon slappnar av på han jättebra och låter han hitta sej själv jättebra! Man kan inte tro att hon bara har ridit han en gång innan ;)

Efter det badade Josse och lena Mowitz samtidigt som jag badade Mozarts svans ;) Jag och Lena borstade Mowitz och Mozart jättefina! :) Jag visade hur man knoppade lite också, dom blev väl inte så fina men men ;) vill lära mej att göra flyingeknoppar! Nån som har nåt tips? Mina blir jämt superfula! ;)

Jag skulle ha ridit Mowitz idag men Josse red han på morronen och sen kom Lena så jag kom av mej lite ;) Rider han imorron :) Tror jag provar lite trail med honom, han verkar ju vara jätteduktig på det - det är bara jag som får tänka lite ;)


Mozart var i alla fall inte varm idag! Skönt! men vi kyler det fortfarande två ggr om dagen med vatten och Cold-gel. Sen ska han vila i två veckor nu :( usch vad tråkigt! men nu ska jag ut och gå med han tio min åt gången, typ hur mycket jag vill sa mamma. Så då får jag göra det :)
Hoppas verkligen att det inte är något alvarligt! Om en vecka ska vi kolla om han fortfarande markerar och om han gör det så får vi ta ut vet. men vad vi kan se i hagen så är han ren :)


Detta är superbra att ha i stallet! Det kyler benet så det är bra om dom har sträckt sej eller så, v har även liniment men det kyler ju bara först och sen värmer :P detta är "normalt" först och sen efter typ 1 min blir det superkallt! Har haft lite kvar på händerna efter att jag har haft det på Mozart och det är verkligen jättekallt!
bloglovin

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback