Hästarna idag

Idag när jag vaknade red Josse Mowitz i paddocken och sen vid elva kom Lena :)
Vi började med att plocka lite i stallet och tog undan allt från paddocken så att Josse kunde klippa. Så efter det skulle jag longera henne på Mowitz. Men jag fick passa Ingers kattungar :) Så Josse fick longera ;) Sen "lekte" vi lite på Mowitz, satt bakofram, slog ihop fötterna framför och bakom sadeln och Kaptensvändning o lite så ;) Tror att det är nyttigt att ha lite lekar på hästryggen så att man känner sej säker osså. :) kan ju säga att Lena va bättre på det än jag och Josse ;D

Sen red vi ut i skogen, Lena på Mowitz och jag på min cykel ;) Vi travade ganska mycket och det verkade uppskattat! vi åkte till GARK och byggde bana till deras nationella fre-sön. :)

Nu på kvällen gjorde vi lite horsemanship/ledträna i paddocken. Jag hade Mowitz o Lena Houdini. dom börjar bli duktiga på det :) Sen gjorde vi piggsvinsleken! Tog det närmsta vi hade vilket va en vattenmatta x) Men Mowitz är ju hur cool som helst så det gick jättebra ;) brydde sej inte alls. Jag gjorde först på Houdini och kollade så att han inte brydde sej och det gjorde han inte heller ;) Så sen fick Lena görde det med :)

Gick med hästarna två ggr idag oxå ;)


Sötis som nosar på min sko <3

bloglovin

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback