Promenad + jättefin ponny!

Först på FM så gick jag och Houdini 1h som planerat. Gick en runda som tog prcis tog 1h - aktiv stritt då ;)

Mowitz
Skogen
Upplägg:
Bara rida i skogen, jobba lite med lösgörande men mest vara ute och galoppera och tycka att det var lite kul!
Mål:
Att Mowitz ska tycka att det är kul! och inte vara allt för stel eller gå på bogarna.
Resultat:
över förväntan! Shit va fint han gick! ibörjan gick han bara och stretade och ville inte alls, men jobbade mycket med rygga-skritt-rygga-trav osv. och lösgörande + massa drivning! och då vips! så gick han jättefint och jobbade på jättebra med bak o gick i en hög och fin form! Jättenöjd - skulle ha filmat! Men det skulle ändå inte ha synts nåt, red själv så ni hade bara fått se uppifrån! ;)

imorron blir det ganska säkert ändring i planeringen, vi ska nog tolka med Mowitz och med mozart tror jag att nån rider ut eller så.

Men Mozart VILADE idag för precis när vi hade ridit iväg sa josse att han fick klackar och red hem igen. Så han fick vila idag. :S Va inte precis som jag ville, dom måste ju komma igång nu! Så imorron tror jag att jag går med han och att vi rider. Har bestämt att jag ska försöka gå 1h med Mowitz varje dag oxå fram till skolan börjar igen, jättebra för både musklerna och för lille magen han har ! :)

bloglovin

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback