NY sadel!! + idag

Har varit lite dålig update. men igår kom som sagt mamma och dom hem med våran nya sadel!! :D Jippie!!! Va ju bara tvungna att prova den lite oxå! Så vi åkte till GARK och provade den lite smått och den verkar bra! :) Nu har mamma ringt till Lotte (min dressyrtränare och sadelutprovare + hennes man är våran kiropraktor) så vi ska det med nya sadeln och Mowitz imorron 15.30 så att hon får titta på den oxå :)

Tog med Mozart igår oxå och jag red med gummiband så att han fick jobba med överlinjen, han va stel men jobbade OK. Bättre än i lördags iaf ;) På slutet galopperade jag mycket i så låg form som möjligt coh då jobbade han på bra! Men överlinjen måste jobbas supermycket med!

Idag longerade Josse Mowitz lite för att han inte ska va så stel imorron, sen gjorde hon fram-o bakdelsvändningar för hand, sen gick vi med alla hästarna en sväng.

Nu ska jag träna! :) Skriver mera sen!  :)

bloglovin

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback