Mål 2010

Nu har jag satt upp de största sakerna jag ska förbättra under 2010.

Jag
- förbättra min sits, mjukare hand, jobba mer med ben o säte och känna av hästen bättre.
- aktivera ridningen, mer uppmärksam
- planera framridningen
- tänka först - göra sen
- ta fälttävlansmärket - starta fälttävlan med båda ponnysarna

Mowitz
- jämn och mjuk i sidorna
- variation i träningen, så att han tycker att det är kul
- starta så mycket som möjligt innan jag blir för stor (,inte hela tiden)
- gå bra på vanligt bett
- starta fälttävlan
- ev. köra in
- bra kondis, muskelatur och form
- byte i vartannat
- New Forest SM (NF-SM)
- DM
Men först måste han ha en sadel.

Mozart
- jobba in bak ordentligt, bärighet
- byte i varje
- fin överlinje
- starta LA, kvala till MSB hopp
- NF-SM
- stadig form i alla gångarter
- få han att utnyttja sitt steg
- DM

Houdini
- fint hull och muskelatur
- i form i alla gångarter på töm
- dra pulka
- hoppa bana 60cm, LD


bloglovin

Kommentarer
Postat av: Lollo

Vill du vara med och tävla om att bli veckans blogg hos mig? :)

2010-01-02 @ 13:30:23
URL: http://westerngirl.devote.se
Postat av: ebba

sv: Skulle vilja lära mig hur man masserar hästar oxå, man kan ju inte direkt bara ställa sig och gnugga o knåda som man tror haha x)

2010-01-02 @ 15:50:38
URL: http://brejjk.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback