Klättring = styrka

red ut men Mowitz och Josse på Mozart ohch red bort till klätterbacken. Dom hade skottat så vi knde bara skritta upp och ner så det gjorde vi två ggr och så galopperade vi på järnvägen fram och tillbaka.

Hade gummibandet på Mozart så att han hittar sin låga fina form och han gick jåättefint i skritten o ganska bra i traven, han höjde sej men gick i form fortfarande. Sen i galoppen vet jag inte riktigt vad som hände, jo det vet jag men inte riktigt varför. Han gick upp och försökte antingen att springa iväg eller att köra ner huvudet och dra. Fick jobba jättemycket med övergångar öppna/sluta backa och tempoväxlingar. På vägen hem gick det lite bättre men jag hoppas att vi kan åka till ridhuset imorron så att vi får lite bättre förutsättningar. Första klättringen gick inte heller bra, han jobbade inte med bak och min vänsterskänkel kom inte intill honom så jag gav han inte tillräckligt med hjälp. men sen andra gången fick jag till det och han oxå! Jobbade riktigt bra med bak och ryggennästan hela backen, är jättetacksam över det. Det är såna stunder som gör att man får kämparglöd till resten av ridpasset! :)

Josse och jag har varit ensamma hemma sen igår för mamma är i Stockholm och hämtar en sadel till Mowitz!!!! :D Han har inte prövat den sadeln men samma modell fast dressyr har jag för mej! :) Så jag hoppas verkligen att den passar!! :) Håll tummarna!! :D
bloglovin

Kommentarer
Postat av: Mikaela Jonsson - En juniors vardag!

Vilka sötingar du har :) Hur högt tävlar du och så?:p

Kram Mikaela ;)

2010-01-09 @ 22:11:37
URL: http://bugzilady.blogg.se/
Postat av: Mikaela Jonsson - En juniors vardag!

SV: Okej, önskar att jag hade fått haft chansen att tävla MSV när jag red ponny... :)

2010-01-09 @ 23:20:52
URL: http://bugzilady.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback