Igår

Hann inte skriva igår men vi åkte till GARK och jag red Mowitz dressyr, jobbade mycket lösgörande för att få han helt lösgjord så att han kan bära sej bättre i sin svåra galopp. Sen jobbade jag oxå mycket galopp och i vänster varv gick han riktigt fint! Men han va som sagt ganska stel så det jobbade vi med. Sen i högervarvet gick det inte alls bra (i galoppen). Hans vänstra bakben har svårt att hänga med och det känns, och syns, jätteväl i just galoppen. Han orkar inte bära sej om jag ställer han så måste rida han rakställd hela tiden - tvärtemot vad han vill, han förböjer sej lätt i högervarvet för att vänster bak inte hänger med. Så jag tror att han måste knäckas nu när vi sätter igång han igen.


Josse red mozart och det såg fint ut. Idag ska jag klippa Mowitz tror jag och klippa hela Mozarts ben- han ser inte klok ut med päls på benen! ;) Sen ska josse åka till GARK igen och trimma lite till tror jag och jag ska rida Mowitz i skogen och jobba lite lösgörande och fattningar i snön :)
bloglovin

Kommentarer
Postat av: N

Frågestund pågår nu i bloggen, fråga allt som intresserar dig. Alla blir länkade, bästa frågan får en animationslänk på bloggen. Så fråga på! :)

2010-01-19 @ 10:01:31
URL: http://blackijacki.blogg.se/
Postat av: Frida

Sv: jo egentligen, men hon vill inte att jag har den där + att det är 1,5mil för mig att åka dit

2010-01-19 @ 17:49:53
URL: http://friid0a.devote.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback