Hoppträning

Har varit på GARK hopptränat för Ann. :) Vi hoppade inte så mycket utan jobbade mer men lydnad och att få dom att lyssna.

Gick bra tycker jag! :) Han har lite tendens till att ta ner huvudet och dra mej framåt om man inte passar sej ;) men efter lite jobb gick han fint och jag fick tillbaka överkroppen och jobbade med sätet och benen o lyfte upp handen. Så då gick det bättre!

Till övningen då, vi hade sex (tror jag) galoppbommar på ena långsidan och andra sidan en kombination med 27m sex-sju galoppsprång. Först jobbade vi med bommarna och att få en jämn rytm. Det va lite långt så det blev lite jobb för oss. :) Men när jag satte galoppen ordentligt gick det bra och vi fick jämna galoppsprång över. Sen till serien skuller vi hoppa första hindret och sen emellan två sockerbitar som stog ungeför imitten skulle vi lägga en volt och sen komma på andra hindret, va lite svårt och tog ett tag innan jag kom ner i sadeln och kunde jobba han så att han kom rätt till andra hindret. Men tillslut gick det oxå! :)

Frågade vad vi skulle träna hemma på och det va att jag skulle få han mer reglerbra och uppmärksam och att jag skulle tänka på att jag skulle räta upp mej och höja handen, så det ska vi öva på! :)

Så jag är nöjd med första hoppträningen iår! :) och det känns att vi har kommit underfund med varrandra mer nu oxå! Jätteroligt är det :)

Ska träna lite nu! ;) Ska väl plugga lite tyska glosor oxå.... :S

bloglovin

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback