Har jag krympt eller har Mowitz vuxit?

Haha! Båda altenativen är ungefär lika otroliga, men det var iaf så Josse sa när hon gick sista biten hem med Mowitz efter dagens ridpass. xD

Till ridningen då. Jag red Mozart och Josse Mowitz, vi gjorde mycket fattiningar och så. Jag hade remont på Mozart och han bara drog iväg och ville inte alls. Då kom vi på att han kanske inte gillar remont? Så vi tog av den och då gick det mycket bättre! Så det är ingen hit att rida på det. :/

Sen red jag Houdini oxå! :) En liten sväng bara, jag är ju igentligen alderles för stor men promenad rida lite kan jag ju göra. ;) Red typ mindre än en halvtimma men han jobbade på bra, tog två små galopper och där finns det en hel del att jobba med! Han springer och vill inte jobba alls, men det är ju dels för att jag är förstor oxå. Men det märks utan ryttare oxå, så det blir mycket jobb på töm! Men det blir nog bra det oxå! :) Gick med lillen idag oxå så att han fick gå lite så att han inte får träningsvärk.

Imorron vet jag inte hur det blir med hästarna... Men jag ska longera ev. tömköra Houdini i paddocken vet jag iaf!

Men på tisdag är det Sandraträning och på Onsdag är det Ann träning så det ska bli kul!! :D Va ju meningen att mowitz skulle va med på nån träning men jag vet inte, Svante kanske inte hinner ta han tills dess, så vi får se! Annars så är det ju inte farligt om Mozart får hoppa två dagar i rad en gång. Nu är det ju i början av säsongen oxå så det är ju inte högt eller så, så det är lungt tror jag! :)
bloglovin

Kommentarer
Postat av: Erika

Haha, jag tror att det första alternativet är lite omöjligt xD Fin blogg förresten ;)

2010-01-25 @ 09:19:39
URL: http://nogg.se/shazli

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback