Houdinis utbildning

Mowitz och Mozart vilade idag men jag red Houdini.

Först gjorde jag skänkelvikningar åt båda hållen och han va jätteduktig :) Sen mycket fattningar, skritt-galopp-skritt-galopp osv, det va han oxå jättebra på! :) Han brukar annars bli lite stark i munnen och slängtrava iväg efter att man har galopperat men idag lyssnade han superbra :)

Tänkte skriva lite kort om varför vi egentligen har Houdini. Orkar inte skriva om han utan det får ni läsa HÄR.
Men det är tänkt att vi ska utbilda han och få han i bra form och jag hade tänkt att skriva om han varje dag och fortsätta att hålla igång han nu när han börjar komma igång ordentligt.

Mina mål med han kan ni läsa HÄR. Sen vill jag att han ska gå i form iaf traven oxå.

idag var han ju som sagt jätteduktig och i fattningarna gjorde jag varannan högergalopp varannan vänster och då gick han ner i form i fattningen några gånger Jättebra! :)

Nu ska jag gå och göra iordning i stallet och ta in hästarna, sen ska jag ta lite kort på grejerna vi köpte på Ge-kås  :)

bloglovin

Kommentarer
Postat av: Lollo

Hej och Grattis! Du vann ridbyxorna i min bloggtävling! Skicka din adress och vilken storlek du ska ha så skickas de till dig inom kort ;)

2010-02-01 @ 20:06:30
URL: http://westerngirl.devote.se
Postat av: Mikaela Jonsson - En juniors vardag!

Jättefin blogg ;) Kanske redan har sagt de förut men! =D

2010-02-01 @ 22:57:01
URL: http://bugzilady.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback