Dressyr

Igår kväll när jag skulle uppdatera så funkade ju såklart inte internet!! :@ Blir galen!! :(


Red iaf Houdini i padocken med gummibandet för första gången och han va jättefin! man kände hur han arbetade och gick i en fin och låg form. Började rida utan men i travan sprang han bara men huvudet i huften och va inte alls arbetsvillig som han brukar, så  jag prövade med gummibandet och då gick han genast mycket bättre!! Gjorde lite skänkelvikningar och han börjar bli ganska bra på det nu :) Gör bara i skritt men han tvärar lite iaf! :)


Sen åkte familjen och hämtade hö, men jag och minstingen va hemma och tittade på Nalle Puh! ;)
Sen va ju Josse och jag tvungna att lasta ut alla balarna för att vi skulle kunna åka till GARK och rida dressyr, men det va inte så jobbigt när man bara behöver bära dom i c:a 10m ;)

Jag red Mozart och skulle jobba mycket med min sits och ha bra händer och släppa ner benen ordentligt. Och såklart att få Mozart i en fin form. Gick riktigt bra faktiskt! Jag tyckta at han blev lite hängande och lite lång men mamma sa att han gick fint och efter en stund kände jag det oxå :) Gjorde mycket bak- och framdelsvändningar, sluta, öppna och skänkelvikningar.
Han flyttar så fint, han bara flyter fram, i skritt och trav gick det superbra men i galoppen gick det oxå bra! Har inte gjort så mycket i galopp, jag vill gärna att det ska gå skibra innan jag gör nåt svårare så jag brukar fastna lite, men igår tänkte jag på det hela tiden och tyckte inte att jag fastnande :)

idag är det Lotteträning!! Ska bli skitkul! jag ska ha Mozart och hoppas att vi får bra hjälp, vet inte vad jag vill öva på riktigt, men min sits och hans form är nr 1! :)

Skriver mer sen!!
bloglovin

Kommentarer
Postat av: Lollo

Vad tkr du om min då? :) Jag har ändrat lite idag! :)

2010-02-14 @ 22:42:15
URL: http://westernlollo.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback