Ridningen sen jag kom hem

Igår åkte vi till Gark på kvällen och red - jag hade Mowitz.
Han va jättefin på framridningen, men han va lite stel i vänster och tog inte för sej lika bra med det frambenet som med dom andra benen. Han gick i en fin och jämn form och jobbade bra med rygg och bak i alla fall. I galopperna blev han ännu bättre, dock visade sej sletheten mera och han drog innåt lite på kortsidorna, men med mycket inner så gick det ganska bra.

Sen hoppade vi lite också. i början gick han inte alls bra, gick emot och va jättestum i fram. Men efter några språng hoppade han mycket bättre! Hoppade väl typ 90 när han hoppade bra. Men jag måste tänka på att inte slänga mej över honom över hindren! En gång va ja jättemycket före så jag typ flög jättemycket i nerhoppet! Stackars lilla Mowitz!

Idag har jag ridit M&M. Först red jag Mowitz med josse och Delighten, Beccas c-ponny som är hemma hos oss när dom är i trukiet. Hon är btw hur söt som helt och alla våra pojkar är helt kära i henne ;)
Det gick ganska bra - men fort ;) Mowitz ville springa förbi Delighten hala tiden och pullade som skutton! Men det gick helt OK!  Han va fortfarande lite stel och det va lite svårare i galoppen, som vanligt ;)

Nu på kvällen red jag mozart i skogen också! Va flera veckor sen jag red han! Han skulle precis sättas igång efter två veckors vila när jag åkte... Men nu red jag han igen! Han va inte så pigg, men jättefin i övrigt! Red bara en sväng i skogen men men... Imorron får han vila!

Houdini har också mortioneras idag, Melvin red han tillsammans med Pelle och Mowitz. jag va inte med när dom red, men dom hade travat i alla fall! :) Lena var här och red Mowitz en liten sväng i skogen också, jag cyklade med ;)

Har inga nya fina bilder, men ska försöka fixa det till imorron!
bloglovin

Kommentarer
Postat av: sofia rosell

Besök gärna min blogg ! :D

2010-08-02 @ 18:18:44
URL: http://sofiarosell.webblogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback