Lördag, Söndag

Lördag
Lena var här och red :) Vi började med Mowitz som hon red ut på. Jag cyklade med. Dom fick galoppera mycket och det verkade  ganska uppskattat! Vi red ner till Glörjekälla och stannade till och drack lite också - mums!
Sen på em red hon Houdini i paddocken - det gick skitbra! Vi började med att vara på volten och öva lite skritt och travövergångar. Han gick jättefint men lite långsamt, så det fick Lena jobba lite med ;) Det såg superfint ut men Lena måste tänka på att trampa ner-fram hälen och ha tummarna upp ;) Annars är det superbra! :D

På kvällen markarbetade jag Mozart i paddocken. Jobbade mest i galopp, förvänd och att han ska byta när jag säger till han att byta. Det gick jättebra, men han vill gjärna byta från vänstergaloppen (tror jag att det blir). Så det fick vi jobba lite med. Sen gjorde vi lite markarbete - kan lägga upp övningen sen. Han va jättefin och jobbade på bra hela tiden :)

Söndag
Red ut Mozart på morronen idag. Han va pigg och glad o vi galopperade mycket, fortsatte att jobba videre på byten och förvänd. Det gick bra förutom att han ville byta lite hela tiden om han själv fick välja, men när jag tog upp han i en kortare form höll han sej i rätt ;) Sen vägrade han att gå över en bro!! Jättesur blev jag på honom för jag va tvungen att hoppa av och backa han över den läskiga bron... HM! När Josse kommer hem får hon följa med på Mowitz och så får vi öva på det!

Dom andra har vilat idag för vi har varit och provridit en ponny idag!! :D Hon va skitmysig och hoppade hur mjukt och fint som helst! Glömde ju såklart kameran med det blev nån liten snutt med mammas mobil - filmen kommer strax! :D
bloglovin

Kommentarer
Postat av: Sätilaryttaren Emma- Stolt varmblodsägare =) Frågestund på bloggen!

hejsan :) jag hade gärna velat byta annonsbild med dig =) Om du vill kan du väl mejla din bild till mig så får du min :)

2010-08-08 @ 21:34:24
URL: http://satilaryttaren.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback