Sagoponnyn

Film från igår - SKRIVER MER SEN!



Skrev ju inget igår så gör det lite snabbt nu!
Red Mowitz lite ute i skogen - kulkul! Men han va lite slö, han fäller han med...
Sen kom grannens barnbarn och red Mowitz lite i skogen :) Hon är bara 7 år och har ridit 1 på på Gark och jag tyckete hon va jätteduktig :) Vi travade och srittade "Lilla rundan" i skogen och det tyckte hon va jättekul. Mamma följde med och gick med Houdini.

Longerade Houdini i paddocken med gummibandet - han gick jättebra! Finns inte så mycket att tillägga ;)

Sen på kvällen skulle vio åka till Gark med Delighten och Mozart. Men precis när jag bara skulle springa lite snabbt till bilen och lämna lite grejjor - när hästarna är helt klara - hör jag att dom skriar och då springer jag tillbaka in till stallet. Då har Delighten dragit loss ena grimskaftet och sprakat Mozart på bakbenet! Såg inte så trevligt ut då men det va ingen fara. men vi spolade det iaf och kollade om han va halt - det var han inte. Men han fick vila då för säkerhetsskull. Då sa jag till mamma att "Nu ska hon få jobba ordentligt för att hon sparkae Mozart!" Och det fick hon ;)

Till filmen och ridpasset m Delighten Hoppade lite och det va superskojj!! :D Som ni kanske ser älskar hon att hoppa och suget tag i hindret ordentligt! = SUPERKUL!! :D Hon va jättearbetsvillig och fick upp ryggen på en gång. Jättenöjd med henne - framridningen va super!

Sen när vi hoppade blev hon lite piggare ;) Men det va bara skitkul! :D  vi kom lite nära ibland men det va trots allt första gången jag hoppade henne ;) så är jättenöjd! Hon är verkligen hur kul som helt att rida! :)

En sak som va lite kul var att när vi skulle åka hade jag flätat hennes svans. Hon va lite märrig och stod och slog med den och så vips, slog hon till sej själv! x) Hon blev lite förvånad eler vad man ska säga men lite sur oxå för hon fortsatte vifta med svansen ännu hårdare - det lät! hihi! Det tyckte jag va lite kul ;) hon blev verkligen sur oxå, sto som hon är ;) tror itne hon fattade att det var hon själv som slog. Hihi! <3
bloglovin

Kommentarer
Postat av: LOUISE SJÖGREN - Reiningryttare som satsar mot eliten!

Gud vad söt hon är! Skulle köpt henne om jag höll på med hoppning :D

2010-08-06 @ 10:39:28
URL: http://westernlollo.blogg.se/
Postat av: Becca

Vad fin hon är :)

2010-08-06 @ 13:31:36
URL: http://beckasponny.blogspot.com
Postat av: sara

fin häst :)

2010-08-07 @ 18:02:41
URL: http://riider.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback