LYckad dag i Vaggeryd

Är supernöjd med dagen! :)
Började med en liten LD. Det är sååå fnuttigt x) Men men, kan va bra att börja mde :P Men det gick inte så bra,, han gick emot skänkeln hela tiden och jag fick inte fram han för fem öre! Men blev nolla iaf. Men va som sagt inte nöjd.
hade tvådelade bettet och remont. JO! Han gick jättebra på framridningen! :) spec i traven, men framhoppningen gick inge bra :P

LC:n gick mycket bättre! :D Är verkligen jättenöjd! Jag bytte bett oxå, till det tredelade,. vi kom på att han bara hade gått bra på det tvådelade första gången jag red på det, och sen har han gått emot jättemycket :P Så Bytte till tredelade och satte på en martingal. Framhoppningen gick mycket bättre! Fick fram han och han svarade för skänkeln och är jättenöjd ;)
Inne på banan satte jag galoppen på en gång och han svarade perfekt! ;) :D Hade bra galopp hela banan, dock kom vi lite nära på typ två hinder, men men :P Omhoppningen gick hur bra som helst! Han stampade av ordentligt på alla hinder, utom nian. Det var en vanlig oxer fast med en pytteliten planka som va superläskig x) Jag fick skrika till på han för att han skulle hoppa och sen gick det jättebra igen :) Mot sista hindret var det en lite klurig sväng som mamma sa att jag inte skulle ta, men det känndes så bra så jag tog den iaf ;) Och vi kom helt rätt och han stampade av ordentligt och fick ett jättebra språng och sen i mål! :D Är skitnöjd och det lönade sej ;) Kom nämligen på en andra plats!!! :D Ojoj! är skitglad! Sen blev jag ännu gladare när resultaten kom upp och jag bara va 9 hundradelar efter ettan!! :D Shit va kul! om han inte hade tvekat så mycket på nian hade vi vunnit! Shit va coolt det hade varit! mamma säger alltid att vi aldrig kommer vinna med Moiwtz, men nu har vi ju nästan bevis på att vi kommer göra det nån dag ;)

Så dagen har varit väldigt lyckad måste jag säga :)

Såhär ser våra resultat ut för iår:
Tranemo m Mowitz: LD 0 fel, LC 4:de placering
Gark m Mozart: LC ett pet i grunden, LC+5 1:a placering
Bratteborg m Mozart: LC ett pet i grunden, LB (debut) ett stopp på sista i grunden (mitt fel)
Vaggeryd m Mowitz: LD 0 fel, LC 2:a placering

Tycker att det är skitbra! :D Nu hoppas vi på en bra debut på fälttävlanen nästa vecka och sen ska jag och Mowitz debutera LB!! :D Ska bli skitkul och det känns som att vi har kommit iaf en liten bit på snart två år nu x)

Fälttävlanen är förresten på Mowizt födelsedag! :D Då blir han 15 år gammal och vi har haft han i två år. :) Shit vad tiden har gått fort! :o



Mamma har köpt ett nytt minne till kameran så vi kunde både ta blider och filma!! :D Skitkul! Så nu kommer det upp nån bild och så kommer filmerna och fler bilder sen :)


Herregud! Det är ju pinsamt :$ OJ! Va mörkt det blev :o ?? va jättedålig kvalitét


Blir ju lite bättre iaf ;)


Min fina gris! <33 Min fina lilla gris ... Stora jag :'(
bloglovin

Kommentarer
Postat av: rebecca

Grattis! Skitbra gjort :D

2010-04-24 @ 19:39:36
URL: http://minriddagbok.blogg.se/
Postat av: Sara Jansson

Vad kul :D Grattis! Kul att det går så bra :)

2010-04-24 @ 19:56:50
URL: http://gotlandsryttaren.blogg.se/
Postat av: Jennifer

Grattis! Superbra jobbat ju :D Tjockis kan om han vill, haha <3

2010-04-24 @ 21:05:34
Postat av: Emilia

Grattis :D <3 kan du inte lägge upp en film när du rider dressyr? : ) hade varit kul att se :D

2010-04-25 @ 09:15:46
Postat av: Sätilaryttaren Emma- en glimt av mitt hästliv :D

Snygg blogg :D hoppas du har haft en bra helg och att veckan blir bra :D



Vad roligt, grattis :D



Gillar du hästar? Kolla in, läs och kommentera min häst blogg, http://satilaryttaren.blogg.se

Kram :D

2010-04-25 @ 10:48:26
URL: http://satilaryttaren.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback