houdini

Idag vilade Mowitz så jag red ut på Houdini en sväng i skogen ist! :) Va jättekul men han har blivit tjockare nu på en vecka! :o Har varken haft stallet eller gjort nåt med han så jag har inte haft nån koll men han har verkligen blivit tjockare! Man kan ine dra till samma hål på sadelgjorden som jag gjorde förra veckan :( Så nu blir det hårdträning + lite mindre mat x)

Men han va duktig igad och gick i form i galoppen tillochmed! :) inte hela tiden och inte stagidt men iaf :) Är jättenöjd med han. Men han fäller som bara den och jag lääängtar tills våran furminator kommer! :D Kommer bli så mycket enklare, både Mowizt och houdini fäller som små, ja... som små shettisar! ;) Så imorron blir det hårdjobb med Mowitz ;)

Ska rida ut och lösgöra han ordentligt oxå, så att han inte är stel som en pinne på lördag xD Ska rida ner till AIF och har nog gummibandet på, så att han hittar en form själv och jag kan fokusera på böjningen och ställande osså. Är ju bättre at 'fuska' lite och få det bra ist för att behöva bråka med han, spec dagen innan tävling! ;)


förra sommaren i tranemo :) Min min är ju lite kul ;)
bloglovin

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback