Hos Lotte + hoppträning

Nu är vi hemma och allt är i sin vanliga ordning :)

Dagen började kl. 06.30 då jag gick upp och gjorde mej iordning för att åka till Lotte :)
Kl. 07.06 åkte vi iväg.
Vi kom fram vid halv 8 och då hjälpte vi Lotte att ge unghingstarna och dom som går på lösdrift kraftfoder. Sen åkte vi med Madde, som praktiserade där, och gav resten av hästarna hö. Efter det mockade vi och sopade iordning i stallet. Efter det fick vi en liten fika paus. :) Va btw 'kul' att mocka i halm - vill ha HALM!! 

Sen tog vi in en fyra årig hingst som heter Herkules, han va superfin! Jättefint musklad och såg inte alls så ung ut. Vi följde med och tittade när Madde red han och han va jättefin! Han skulle dock kanske kastreras men Lotte var inte säker på om hon ville det. Så vi får se.

Efter det tog vi in lösdrifts-hästarna och borstade dom och gjorde dom fina tills hovslagaren skulle komma. det var två tvåriga ston och sen ett dräktigt sto och en till som oxå var avelssto. Vi borstade dom o sen kom hovslagaren och vi hjälpte till och underhöll tvååringarna så att dom skulle stå stilla och det gick helt OK. :) Efter det tog jag och josse in ett sto som heter Kotten :) en supertrevlig ponny som ska till en dressyrryttare. Vi red henne iaf och hon va jättefin! Josse red henne först och hon såg riktigt trevilg ut! Sen var det min tur och hon va jättefin! Red henne inte lika mycket som josse, hon blev lite trött. Men hon va supertrevlig och tror att hon kommer att bli en jättefin ponny när hon blir stor, hon är 6. Hoppade henne lite oxå och hon hoppade jättefint! Hon har dock inte hoppats så mycket men gjorde så gott hon kunde och verkade ha kapacitet. :)

Sen tog Lotte och dom in unghingstarna och borstade och lyfte fötterna på dom lite. Dom var faktiskt lugnare än stona! :) Jättetrevliga var dom men det blev lite jobbit för dom att stå stilla hela tiden ;)

När dom var ute igen tog jag och Josse in en liten A-ponny och en ungB-ponny och tvättade svansarna på dom och bortsade dom så att dom blev fina :)

Sen tog Madde o Susann in Arak och Liza. Två unga stor hästar som båda är supersnygga! jga och josse skulle nämnligen öva sitsträning på Liza, ett sto på fyra år. Hon är verkligen jättefin!!! Skimmel och jättefin hals. ;) Vi blev longerade och hon hade jättetrevligt steg! Hon va supertrevlig och jag tycker att vi passade jättebra ;) :D Jättekul var det och jag skulle inte tacka nej till henne :) Galoppen va jätterund och det va så mycket hästa att rida även fast hon bara är 157. jättefin häst som kommer gå långt! Fick en jättebra stits oxå ;) Madde som longerade mej sa först att jag skulle släppa ner mina ben lite mer, sen att mina tår var lite för mcyekt ut men efter typ fem minuter sa hon att det inte fanns så mycket att säga! :D Shit va glad jag blev :)


Så alla hästar jag såg idag har jättekapacitet och kommer att gå långt! om lotte ska sälja Herkules el Liza så vill jag ha dom!! Jättefina hästar! :)




Hoppträningen:
Nu på kvällen åkte vi till Gark och hopptränade som vanligt på onsdagar för ann :) Mowitz va jätteduktig! Helt över förväntan! :D

Först fick vi galoppera mycket och få fram dom ordentligt och Mowizt sprang på som skutton! :D Haha! fick den galoppen i början när vi hoppade oxå men sen tog bensinen slut x) Man han hoppade jättefint iaf och på en oxå hoppade han som skutton och va jättefin! Hoppade ett räcke med en jätteläskig 'murmatta' under som han va tvungen att titta lite på när han hoppade den första gången haha, hoppade jättestort! :D

Är iaf jättenöjd och det som gick fel går att ändra med mycket små medel ;) Så är jättenöjd med både han och mej idag! :)


Så idag har jag bara ridit fina och duktiga hästar och ponnys!  :D Superkul och på fredag bär det av till Lotte igen för en sista dressyrlektion :)
Imorron ska jag rida Houdini, josse Mozart och våran granne Jenny ska rida Mowizt  :) Vi ska rida ut i skogen och ta det lite lugnt, både för Houdinis skull och för Mowitz och Mozart som fick gå hårt idag och ska gå dresyr på fredag :)




Love boy! <3333
bloglovin

Kommentarer
Postat av: julia*

Fin blogg och supersöt liten häst :)

2010-04-08 @ 16:43:25
URL: http://bockerochhastar.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback