Första dagen på påsklovet avklarad

Nu är förstalovdagen avklarad, emn det har regnat och lite så,, Men helt OK och jag slapp regn när jag red ;)

Började med Mowitz idag. :) Red ut i skogen och tränade kondition i trav och galopp. Han skötte sej bra på hacket och jag red med lite längre tyglar utan så mycket kontakt i handen så att han inte skulle hänga sej som han lätt gör.
 Men det funkade bra och han fick fint och bärde sej bra. Red han riktigt trött så det blev ett hårt pass idag :) Kommer träna mycket kondition nu fram till första fälttävlanen.

Nu på kvällen har jag ridit Houdini ute i skogen med josse och Mozart. Körde ltie på samma ridsätt - lite längre tyglar. Men nu var det för att få han att söka sej framåt ordentligt. Han har väldigt lätt att bli för hög och gå ur form än så länge, spec när man rider med andra hästar när man rider själv går det för det mesta bra! :) Så jobabde på att få en låg form och det gick väl helt OK. Men nästa gång jag rider houdini med Mozart ska jag ha gummiband på han, han blir väldigt stissig när man rider han o Mozart samtidigt. ;)


IGÅR
Ser att mitt inlägg igår inte kom upp, så skriver idag vad som hände då ;)

Red ut Mowitz på kimbelwiket barbacka med Houdini som handhäst :) Båda tyckte att det va superkul och dom va pigga och glada. :) Houdini skötte sej över förväntan och höll sej på sin plats. <3 duktiga hästar!

Mozart fick vila,,, mer än det hände inte igår mer än att jag satt inne och pluggade! haha! :D


Så! Nu är allt samlat och jag ska titta på Solsidan på TV - Är det bara jag som tycker det är superkul!? Det går på 4:an btw ;)
bloglovin

Kommentarer
Postat av: BORÅS RYTTAREN

har du tränat terräng träning i Tranemo någon gång?

Känner igen dig hehe :))

2010-04-02 @ 21:56:59
URL: http://borasryttaren.blogg.se/
Postat av: Borås Ryttaren

sv: aa jag ska dit och tävla där för första gången med Elton :D

2010-04-03 @ 13:05:43
URL: http://borasryttaren.blogg.se/
Postat av: LOUISE SJÖGREN - Westernryttare som satsar mot eliten!

sv: Haha, jag har väl inte koll på dressyrryttare?

2010-04-03 @ 20:59:31
URL: http://westernlollo.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback