dressyrträning

Sista dressyrträningen för Lotte avklarad... Tycker att det gick helt OK men han gick mycket bättre sist jag red dressyr på han. Vi gjorde lite skänkelvikningar, öppnor och igångsättningar. Skänkelvikningarna gick ganska bra! Är nöjd med det om man tänker att han inte är så bra på det ;)

Öppnorna hade vi lite svårt för, han fick inte med sej sitt bakben och jag är lite sned oxå och det hjälper ju inte precis x)

Han va väldigt lojj och blev trött jättefort! (relativt) så han ska få ta det lite lugnt nu i tio dagar eller så, så får vi hoppas att han blir lite piggare och mer framåt sen! :)

Att tänka/jobba på:
- inte 'släppa iväg' honom - tex. om jag vill att han ska böja igenom i höger ska han göra det och jag ska inte låta han smita undan. Låter lite hemskt kanske ;) Lotte formulerade det mycket bättre! :)

- jobba mycket med att driva han med skänklarna så att han lyssnar, om han inte gör det så ska han få ett litet pet med spöt så att man inte måste sitta och driva hela tiden utan att nåt händer.


Hon sa att jag red bra, själv vet jag att både jag och Mowizt kan mycket bättre men men ;) va kul att hör iaf :) Just det! Sen måste jag vara noga med att jag är rak i höfterna. Jag verkar vara lite sned i höfterna så vänsterhöft åker lite tillbaka - det måste jag tänka på och korrigera.


Är iaf nöjd! Var inget spec pass men det va ju inget som gick dåligt. Mowitz va lite lojj och kom inte fram riktigt, men jag tycker att vi klarade det godkännt iaf ;)

bloglovin

Kommentarer
Postat av: ASTRIDS TRÄNING - tävling i bloggen!

sv; ja det är så jobbigt! och så kan det gå upp bara sådär.. :/

2010-04-10 @ 07:17:54
URL: http://astridstraning.blogg.se/
Postat av: MLI - TÄVLING I BLOGGEN VINN ETT SCHOCKEMÖHLE SCHABRAK! - HÄSTBLOGGEN FÖR DIG SOM GILLAR HÄSTAR

sv; tack:)

2010-04-10 @ 10:50:26
URL: http://mlidahlgren.blogg.se/
Postat av: LOUISE SJÖGREN - Westernryttare som satsar mot eliten!

Önskemål: MER bilder! Det gör inget om dom är gamla, men din blogg är astråkig nu, haha ;) Visst är Nästor duktig på att buga förresten? :) <3

2010-04-10 @ 11:01:00
URL: http://westernlollo.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback