cr o houdini

På morronen åkte vi till Gark, josse skulle hoppa 50 på utebanan på deras CR, bara för att känna på banan innan nästa helg.
Gick bra och han va inte så slarvig som vi trodde att han skulle vara. Men han blev ganska seg, kan man förstå -  jag hade oxå kännt mej lite nervärderad om jag var en hopponny och bara fick hoppa 50!

Sen var det en tjej som trillade av och bröt handleden! Usch! Den stog rätt ut och såg jätteläskigt ut. Hennes häst skyggade för en bänk ( nästan alla hästar gjorde det) dock gjorde denna det lite överdrivet och hon ramlade av. Antar att hon tog emot sej med händerna och då blev den bruten. Läskigt, men ambulansen kom jag hoppas att hon klarade sej bra!

Jag stannade kvar tills det var slut och va inne på banan. När det va slut var vi bara fyra som var kvar och hjälpte till att plocka bort! eller tre och en halv, en kunde inte lyfta bommar osså, hon hade vrickat handleden eller nåt. Så det var lite jobbigt att plocka bort en hel bana. Tycker att det är dålig stil av alla som inte hjälper till! Visst om man inte kan så är det ju skillnad, men jag tror inte att alla som var med va tvungna att åka hem så fort som möjligt eller inte kunde bära eller nåt. Jaja, inte så mycket att göra åt nu.

Mamma och josse åkte efter en stund, Lena skulle komma och rida, Mozart ville ha mat och mamma ahde inte fått kaffe. men jag va kvar o blev ganska hungrig på slutet (hade inte ätigt frukost).


Nu på eftermiddagen har jag tömkört Houdini och han va jätteduktig! han går jättefint och jämt. släppte han när jag var klar så att han fick gå lite själv. Och då hoppade han en liten cavaletti som stog framme! Hoppade fram och tillbaka jättemånga gånger, jag var tvungen att ställa mej framför hindret för att han skulle sluta hoppa! Stretshade han oxå och han va jätteduktig, lite 'ryckig' i bak, men i fram superbra!


Älskar den här bilden!

bloglovin

Kommentarer
Postat av: Rosanna Zimdahl

samma som alltid:)

2010-04-25 @ 21:55:19
URL: http://hastdiggaren.blogg.se/
Postat av: Madde

härlig bild :D

2010-04-27 @ 12:21:55
URL: http://madds.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback