27 december 2009 - Tömkörning

Åkte till ridhuset och tömkörde Mowitz idag. jag har inte tömkört så mycket så jag är jättenöjd med resultatet! Mowitz var verkligen jättefin och ville göra rätt och jobbade på jättebra med ryggen och gick i en bra form.

Jag hade inga speciella krav på oss när vi åkte dit, var inte så motiverad och ville helst gå in och lägga mej men det var bara att försöka tänka bort det och fokusera på mowitz istället. Och när det gick så pass bra så blev jag mycket mer motiverad och det kändes jättebra! Så det va jättekul, om det inte hade gått så bra så vet jag inte, hade väl inte varit så jätteglad när jag kom hem. Men det känndes superbra och det är jättebra för Mowitz att få jobba upp ryggen ordentligt utan tyngd på ryggen! Och så ser jag oxå hur han går och jobbar.

På slutet galopperade vi tillochmed och han va ganska duktig då oxå, men han blev lite pigg och bockade lite, buspojken! Vi ställde fram en sockerbit och en bom som han fick hoppa över och det va jättekul tyckte han, men sen blev det lite jobbigt och då ville han springa iväg! Busponny igen!

Så jag är jättenöjd och ska filma nästa gång så att ni får se!

bloglovin

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback