30 december 2009 - Idag tömkörning: upplägg - mål - utvärdering

Skrittade ut Mozart i 1½h, han va pigg men kunde hålla sej på backen Sen på kvällen longerade jag Houdini och han skötte sej jättebra, bara det att han inte ville göra halt, från trav till skritt gick jättebra men inte att stanna

Har tänkt att tömköra han lite nu om jag hittar de korta tömmarna, våran gjord är för stor för han. Jag tror att jag tömkör Moiwtz lite oxå nu på fm. Så nu är det bäst att jag sätterigång! Ses!

Upplägg: Mowitz; tänkte jobba han på stora volter och serpentiner i början och sen kräva lite mer av han, Sen om det går bra ska jag försöka att backa och flytta. Han kan backa men det är lite jobbigt att komma igån!

Houdini; Har inte jobbat han på töm innan så jag ska bara känna lite på han.

Mål: Mowitz;  Att få han lös i sidorna och jobba med ryggen bra!

Houdini; Få han att vara trygg och lyssna.

När jag kommer in igen ska jag utvärdera hur det gick!

Glömde ju att skriva att jag kommer att göra ”Dagens Repotage” Nu när det är jullov!


Utvärdering: 

Börjar med Mowitz:

Gick inte alls som jag tänkt mej, han gick emot och gick in med rumpan och grejade, så det gick inte alls bra. När vi var på GARK gick han superbra så det va lite tråkigt att han inte alls ville idag.

Houdini:  hittade inte de korta tömmarna så jag och josse red ut på Mozart och Houdini en sväng i skogen. Vi skrittade bara men det blev väl ca 45min, jag gick typ halva så att lillkillen slipper bära mej hela tiden.

Nu har jag hittat de korta tömmarna så jag ska tömköra Houdini imorron och sen vet jag inte hur de blir med dom andra två. Det är ju nyårsafton imorron och Mowitz är jätterädd för raketerna och Mozart vet vi ju inte än, så det blir nog inte så kul imorron kväll. :/ Men jag tror att jag ska gå med mowitz på dagen iaf så att han får röra på sej lite! Om det inte hade varit så halt och isigt överallt så hade man ju kunnat rida ut och tränat så att dom kommer iform men det går ju inte nu Måste ju åka till ridhuset för att man överhuvudtaget ska kunna galoppera … Tråkigttråkigt är det. Men jag hoppas att det blir bättre snart för jag vill kunna börja jobba ordentligt nu!

bloglovin

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback