Dressyr och bus

Red ett ganska kort pass i paddocken idag innan Josse skulle och träna för Ann i Gnosjö.
Han busade faktiskt lite, hihi, inget farligt eller så, han bockade lite bara. ;) Efter det tog jag det lite lugnt för det kom kossor i hagen bredvid paddocken och sedan började de blåsa jättemycket. Men galopperade ganska mycket i vädligt låg form så att han fick jobba igenom hela rygg och halsmuskelaturen ordentligt, tror att han busade för att jag satte han lite fel, jag höl för mycket i inner och släppte på ytter när jag skulle fatta galopp samtidigt som jag uppmuntrade med spöt, så jag tror att han blev lite förvirrad. :( Men sedan gick det jättebra och både jag och han skötte oss. <3

Att tänka på:
Jobba han i väldigt låg form när han/jag blir stressade. Tänka på att ha kontakt på ytter och ha han utåtställd när han ska fatta höger galoppen, spec.

Men tycker endå att han var jätteduktig idag. :) Imorron tror jag att det blir skogen om det blir lite bätre väder, kanske inte det bästa att rida ut i storm på min lillle bebis. ;)


´"jag är bara fyra år, jag kan inte stå ordentligt" hihi <3

bloglovin

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback