Fin häst

Hade en lektion idag - Djuren i naturbruket. Från 8.10-11.30 lite lagom sådär eller vad tycker ni? Vi började iaf med en ny inlämningsuppgift idag som verkar jättekul!
Vi skulle designa om Svenljunga ridklubb (där vi är när vi är i stallet på skolan) och vi delade in oss i grupper och i min grupp är vi fyra stycken, jag, karin, Amanda B och Josse. Våran anläggning blir hur bra som helst - A nästa! ;)
Sen så slutade vi då oh jag åt lunch i skolan och fick sedan sjuts ner till ica av Amanda och hennes mamma :) Satte mig nere och väntade på bussen och då kom det massa folk från klassen :) roligt-roligt, vi åkte samma buss mot Borås men jag, Josse och Johan skulle ju hem till oss, som ligger åt andra hållet så vi bytte buss i Lockryd och åkte hem.

Red på en gång jag kom hem, blev bara en kort runda eftersom vi skulle vidare till jpg på en gång. Prego var iaf väldigt fin, lätt och fin i munnen och pigg&glad :) hoppade en liten stock som hade trillat över vägen vilket var mycket uppskattat!
Va som sagt bara ute jättekort, ca 30min så imorgon får det bli ett lite jobbigare pass :)

Drog vidare till jpg och sen hem igen och vara barnvakt till småbröderna med J&J (hehe) va ganska kul och vi lyssnade på musik och dampade lite ;) nu har dom dock somnat allihopa så jag passar på att ta lite extra hand om mina lädergrejer :)
Har hitils oljat in ett träns med tyglar och tvättat en sadelgjord och ett par tyglar. Nu återstår en grimma och lite annat smått och gott som ska tvättas och sen ska sadeln smörjas av lite.

Vi hörs imorgon igen och ska se om det är någon som kanske vill ta lite porträttbilder på mig och Prego :) skulle vara lite roligt, va ett tag sen nu ;)
Godnatt!

Amanda tog ju förstås massa bilder på oss :) men lite mörkt tyvärr.. :( här är vi iaf på väg hem från ridpasset/promenaden ;) Den lilla fläckiga saken är Houdini, och den andra som står lite underligt är min syster :) Sen är det förstås fina hästen och jag som är så fotogeniska båda två! XD

bloglovin

Kommentarer
Postat av: Becca

Du har bloggat :D :D :D hahaha <3

2012-01-21 @ 15:45:29
URL: http://beckasponny.blogspot.com
Postat av: Catharina - LMC eventing

Verkligen fin blogg, & vad kul med en unghäst :D Själv har jag faktiskt en storhäst född 08 som jag & syrran håller på och utbildar :D

2012-01-21 @ 17:47:50
URL: http://lmceventing.blogg.se/
Postat av: Tania Aalto

Bloggtävling! http://stensholmen.wordpress.com/2012/01/21/vad-ar-snyggast/

2012-01-21 @ 21:35:45
URL: http://stensholmen.wordpress.com
Postat av: Catharina - LMC eventing

SV: Haha men det är bra :D

Jaha, men deet låter ju toppen!

Med min är det att få honom lydigare och börja rida lite clear rounder å så :) Men han är tillsalu tyvärr för syrran känner att hon inte riktigt klarar av att utbilda honom själv :(

2012-01-21 @ 22:03:07
URL: http://lmceventing.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback