Idag - Fredag

Gick upp tidigt idag och sedan bar det iväg till Vetlanda och NF-SM. :)
Det var CR idag, både i dressyr och hoppning, men Joosse&Mozart var bara med i hoppningen. Meningen var att dom skulle ha hoppat 90 - 1m men det var bara upp till 95cm. :P Lite konsitg med det var ju skit samma. ;)

Tar det lite kort, J får skriva mer om det själv sedan. :) I första klassen var M jättedum och larvade runt. :/ Men dom kom runt i alla fall vilket var det viktiga. :)
I andra klassen försökte han dumma sig lite igen men Josse redde ut det jättebra så han smet bara iväg en  liten sväng. ;) Noll fel på hinder, men domaren tyckte att det såg ut som att Mozart backade. :S 
Speakern sa nämligen efter ritten att det blev 4 fel, vi tyckte att det var konstigt alla tre. :S Så jag gick upp och frågade dommaren, och då sa hon att hon/dom tyckte att han backade lite. Håller inte med :P dommarfel men det är ju skit samma när det bara är en CR.

När vi kom hem var vi aningens trötta allihopa, jag gick och la mig en stund faktiskt. ;)
Men nu ikväll tog vi med alla hästarna ut på en liten kvällspromenad. :) jag tog P och H och Josse tog M. Så dom fick röra lite på sig idag i alla fall. :)

tog som vanligt lite bilder men orkar inte riktigt redigera dom nu. ;) men här kommer iaf en bild från framhoppningen till 95. :)


Fina eller hur? :)
bloglovin

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback