Veterinären

Idag var vi på ÅB i Vaggeryd.
Han var bra på rakt spår men på böjt var han inte helt ren. Eftersom jag bara har ridit rakt fram i skogen har det inte känts.
Nya upplägget blev att han ska gå i hagen i 5-7 dagar, sedan ska vi tömköra honom i en vecka och efter det ska vi tillbaka till Vaggeryd.
Enar bedövade successivt hela hb utan reaktion. Så han bestämde att vi skulle behandla SI-leden. Man kan bedöva den också, men det är lite krångligt, nålen man ska använda är ca 30cm och det ligger nära en nerv som inte är så bra om man kommer åt.. :/ så han behandlade det och så kommer vi tillbaka om två veckor och ser hur det har blivit. :)
Även om vi inte riktigt fick någon fastställd diagnos är jag lättad. Usch vad nervös jag var när han bedövade gaffelbandet! :( Som tur var var det inte det så jag hoppas att vi har hittat felet nu. :) <3



bloglovin

Kommentarer
Postat av: Tobbe

Hej! har du dom trasiga puma shortsen kvar?

2011-09-01 @ 07:39:52
Postat av: Sabina Zander

sv till Tobbe:

Hehe, ja det har jag. ;)

2011-09-01 @ 09:07:03
URL: http://szander.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback