Jönköpings fältrittklubb

Var och tävlade på JFK idag med Mozart. Hoppade LC, LB.

I LCn va han jättefin! Fick ihop han samtidigt som han låg på och letade hinder. Eftersom det var ganska många b och c-ponnyer innan mej kom vi inte förrens efter att B hade börjat, men då fick jag inte gå banan!! :O Blev helt paff! Men kollade på några stycken och sen kunde jag den ganska bra ;)

Dock när jag väl red banan fick vi lite vida svängar osså men vi kom in på en etta plac! :) Men slutade tillslut på 7 plac av 31 starter. Jättenöjd med både han och mej :)

I LBn gick det inte alls bra! han va lite trött och jag fick inte ihop han som han behöver... Inne på banan försökte jag sätta galoppen men det gick inte så bra :/ Satte igång han i en aktiv och lite snabb galopp, men när jag skulle ta ihop han igen ville han inte alls! Stog emot bettet och tog inte förhållningarna. Så vi fick inget flyt på hela banan, eller ja... kom bara till sexan... :( Fick två stopp på fyran, en helt vanlig oxer, regnbågsfärgad men i alla fall! Försökte att bara säga till han att det inte va OK och bara komma igen. På sexan var det lite mitt fel att han stannade, vi kom lite fel + att vi fortfarande inte hade nåt bra flyt. Riktigt tråkigt med andra ord!! vi har inte fått till nån LB bra än, känns lite surt... :/ idag var det bed A:1A så det hade varit skitkul att få rida omhoppningen.


Måste passa på att säga grattis till Becca som vann LB med Florran!! :D <3
Och alla andra som jag känner! ;)

har inte laddat in bilder än men dom kommer imorron tror jag ;)
bloglovin

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback