Duktig ponny = peppad ryttare

Har inte orkat uppdatera! haha, men Mowitz har varit jätteduktig både igår och i tisdags:

Tisdag: Vi åkte till Gark o red dressyr/markarbete. Hade vanliga tredelade utan nosgrimma då oxå! :) men började med gummiband så att jag skulle få tag på han lite bättre. Han va suuuperfin!! :D Spec i galoppen - fick verkligen tag på han och han gick superfint! Gick lite så i traven oxå men inte alls på samma sätt, men han va skidiktig ;)

Sen tog vi av gummibandet efter framridningen och red över lite bommar osså. Det gick över förväntan med tanke på att vi har ridigt mycket med kimbelwicket nu. :/ Travhoppade in i en två studs och det gick finfint det med :) Va supernöjd med han!

Onsdag = hoppträning: Japp, hade såklart Mowitz igår oxå. Tog kimbelwicket idag, ska tävla på det i Tranemo så då är det ju bra att ha det på hoppträningen innan ;) Gjorde mycket vägar igår oxå. Jag jobbade på att få Mowitz i en bra galopp och att jag skulle hålla ihop han oxå. Tycker jag lyckades lite sisådär med att hålla ihop han men fick iaf en bra galopp för normal drivnining om man säger ;) Hoppade inte så högt men Mowitz hoppade fint iaf. När jag kommer bra vägar och i bra galopp landar han oftast i rätt galopp oxå! :D Jättebra. Ann sa att det syns skillnad från igår och förra veckan som natt och dag! :D Jättekul! Det ända jag ska tänka på är att hålla ihop han, sen är ju galoppen på Mowitz AochO! :)

Så nu är jag peppat till tusen till på lördag! :D
bloglovin

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback