Dagens ridpass 1 o 2

Idag har jag ridit Mozart och Houdini.

Började med Houdini. Va typ en vecka sen nån red han så han va lite lagom pigg och backade lite precis i början ;) men han lugnade sej lite och lyckades hålla sej på marken. Men han va lite stark och springig, med det kan man ju förså efter som han bara har sett hagen typ hela veckan :P Ska rida han lite imorron oxå så att jag kan jobba lite mer lösgörnade oxå. Då blir han lite lugnare oxå.


Nu på kvällen åkte mamma och jag till Gark med Mozart. :) Red dressyr och hade tredelade-äggbettet och engelska nosgrimman. Han va inte riktigt på topp, han kändes hängig och loj så jag red bara ett ganska lungt pass. Det va framme lite bommar så vi gjorde en övning som såg ut såhär:


börjar från vänster: bom, upphöjd bom, travbommar.

En ganska simpel övning. Man börjar med bomen i galopp, lägger en volt gasar lite på långsidan, går in på en volt runt travbommarna, saktar av till trav och går in på en volt på travbommarna, typ två varv, sen fattar man galopp ungefär vid A (/C) och går in på en volt med både bommen och den upphöjda bommen, försök få jämna galoppsprång och lika många på båda sidor. På Mozart räknade jag, tycker att jag får tag på han mer då. Annars blir han lätt lite för lång och hoppar av för långt ifrån - försök komma nära så att den bara galoppearr över. :)

Men han känndes helt OK på slutet iaf! :) men blev lite irriterad på mej själv för jag lägger huvudet på sned!! :o Men Mozart var som sagt helt OK.

Imorron ska vi ta det lite lungt igen som vanligt innan tävling, tror jag rider ut och gör lite skänkelvikningar på nån väg eller så :)


Har lite gjort nån banskiss från Sandraträningen med såg att Ronja hade lagt ut en fin :) Så om ni vill se den så får ni gå in på hennes blogg! :D
bloglovin

Kommentarer
Postat av: Linnea Granström- Ungmamma & Ryttare

Taack :) Fast det är bara den gråa som är min den gula är våran grannes :)

2010-03-25 @ 23:19:27
URL: http://linneagranstrom.blogg.se/
Postat av: Rebecca, 15 årig tävlingryttare

sv: Smörjer inte mina så mycket under vinter, då hästen kan få exem av att man smörjer för mycket men annars vid april-september smörjer jag alltid innan tävling. Har även ett speciellt träns som jag rider med hem som inte får smörjas, det är ett annat material så jag behöver aldrig smörja mina saker :)

2010-03-26 @ 07:12:04
URL: http://minriddagbok.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback