Bra start på året!

Nu är vi hemma efter en lyckad dag i tranemo. :) Red som sagt Mowitz och hoppade LD-LC.

LD:n
Till att börja med var det ingen bra framridning! Man fick skritta fram bakom ridhuset på en isig liten fläck :( Sen hoppade vi fram på en del av ridhuset som oxå va tävlingsbanan. den va ganska liten den med... men som tur var så va det inte så många starter! Va c:a 10 sartande i varje klass så det va inte så många ;)

Mowitz va iaf jätteduktig och framridningen gick superbra! :) Han blev tillochmed stark vilket är bra ;) Inne på banan va han duktig oxå :) Men Josse tog ett kort på oss med blixt precis innan start!! :o x) + att han va lite löjlig innan oxå, vet inte riktigt varför men det va typ alla hästar :/ jaja, blev iaf en nolla och är nöjd med både mej och Mowitz :)

LC:n
Framridningne va inte lika bra, han va inte fram för skänkeln och jag blev lite otålig på han. Inne påp banan va han fortfarande "rädd" för läktaren men inte så farligt. Jag red slarvigt i grunden och inte alls bra vägar :( Skäms  på mej! I omhoppningen hade jag fortfarande inte fått fram Mowitz så jag tog lite snäva svängar ist ;) hehe, kanske inte det bästa man ska göra när ponnyn inte är framme ordentligt men så bidde det iaf! :) Och det gick bra! :D Jag va nöjd med MOwitz som hoppade jättebra ur en ganska omöjlig sväng, inte så snällt mot han men men, inget att göra åt nu ;)

Så det blev en 4 placering!!! :D Superkul! :)

Så det blev en väldigt lyckad dag kan man ju säga ;) Nu är vi då kvalade tilldebutant fälttävlan så det är bara för mej att fixa kortet så kan vi tävla i tranemo i maj el när det är :)

För Josse och Mozart gick det oxå helt OK! :) Dom hoppade LC-LB.
LCn gick inte så bra... fick två stopp, vet inte riktigt varför (såg inte) men tror att han inte va framme och att han va ofokuserad.

I LBn gick det iaf bättre och det slutade med ett onödigt pet och ett stopp på en lästig mur ;)



Min fina rosettplockare! :) <3333<333

Vi har blivit placerade våra tre senaste tävlingar :) Visst är han duktig?? :D
bloglovin

Kommentarer
Postat av: Julia

Va kul! :D Men undrar bara varför ni har det bettet på honom om man inte är stark och inte ens framför skänkeln, då ska man ju ha ett bett som är mildare och framåtbjudande eller hur man nu ska förklara xD, har absolut inget med det att göra men det kanske är för en bra anledning, inte vet jag, vore kul att veta varför ;)

2010-03-06 @ 17:49:49
Postat av: borasryttaren.blogg.se

Grattis =D

Det är sämst att tävla i Tranemo på inne säsongen. Men på gräsbanan är det jätte fint att rida där för då är det ju en stor paddock man rider fram i och gräs banan är ju enorm =) så jag brukar vänta tills det är tävling ute där höhö :P

2010-03-06 @ 17:57:36
URL: http://borasryttaren.blogg.se/
Postat av: Freddi

Grattis! :)



SV, jag tävlar för Katrineholms RF :)

2010-03-06 @ 19:00:13
URL: http://fkallstrom.blogg.se/
Postat av: Tove - Ridsport, foto och vardagsliv

Va kul att det gick så bra :D

2010-03-06 @ 22:55:01
URL: http://londoninmyheart.blogg.se/
Postat av: Sara - Gotlandsryttaren

Grattis till placeringen :D

2010-03-09 @ 19:33:59
URL: http://gotlandsryttaren.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback