Min sele

Har ju gjort en sele till Mowitz och tänkte skriva lite kort om hur vi gjorde den och hur den funkar och lite så!


Ingen så jättebra bild men det är inte så lätt att få en bra bild när det snöar jättemycket! ;)

Hoppas vi ser lite iaf! Bröstan är gjord av en vanlig sadelgjord. Sen har han två stigläder som sitter ihop över manken, eller en "del" framför och en bakom.Sen sitter det ett till stigläder som sitter från sadelgjorden och bak som draglina. över rumpan har han ett par tyglar som håller tömmarna uppe och funderar som baksele. sen har han gjodren på sej som tömmarna löper igenom.
Det är viktigt att hästen inte drar med gjorden! Dom ska bra med bröstan annars i tex backar så måste ju hästen stoppa med armväcken och det fattar man ju själv att det inte är bra! :)
Det är oftast de som är felet med billiga selar som man köper, att hästn får dra fel. Har varit jättenära att köpa en men nu när vi har läst lite mer om det så är jag glad att jag inte gjorde det! :)

Hoppas att jag skrev så att ni förstog! Tror att jag går och lägger mej nu, är ingen morronsmänniska så om jag ska komma upp imorron är det bästatt jag går och lägger mej ganska tidigt!
Ses imorron! :D
bloglovin

Kommentarer
Postat av: Astrid

2010-01-05 @ 23:32:26
URL: http://astridstraning.blogg.se/
Postat av: Astrid

Vad fint det blev med bilden!:D

2010-01-05 @ 23:32:55
URL: http://astridstraning.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback