Mina tränare

Sen ett tag tillbaka har jag tränat för Ann Hellström i hoppning och Lotte (Ann-Charlotte) Larsson i dressyr. Josse tränar även för Sandra Carlsson i hoppning.

Lotte - dressyrtränare och sadelutprovare av Amerigo sadlarna
Jag har tränat för Lotte i en termin tror jag att det är nu. Kommer jätteväl ihåg första träningspasset jag red för henne. Jag kom till träningen med en jätteovillig Mowitz och gamla prestige sadeln som "passade" enligt de andra sadelprovare vi varit hos, men så va inte fallet. Mowitz hade en av sina absolut värsta dagar och gick o jobbade emot och segade fram, så jag fick ta av sadeln nästan på en gång och red utan sadel, Lotte satt upp lite oxå och kände att man måste göra nåt åt dethär innan jag kan få resultat. Så det blev inte så mycket ridning men vi fick en massa hjälp allihopa! Vi knde att hon verkligen brydde sej o oss så det va ingen tvekan om att vi skulle fortsätta träna för henne! :) är jätteglad att vi började träna för henne, inte bara för att hon är en jättebra dressyrtränare oxå för att hennes man, Svante Larsson, är våran kiropraktor och att hon är sadelutprovare av amreigo sadlar. Och det är ju en sån sadel som vi har nu så det är jättebra! :)


hittade ingen jättebra bild men här är hon på en NF kille - Precious Boy
Klicka på bilden för att komma till Lottes och Svantes hemsida!

Ann - hopptränare
Tror att hon är stildomare i hoppning oxå, men är inte säker.
Ann är c-tränare och utbildar sej till B-tränare just nu!
Har tränat för Ann i lite mer än en termin, bara på Mozart då Mowitz inte har haft nån sadel. Tycker att hon är jättebra och vi får hoppa mycket styrka, snabbhet och smidighet, sen är sits&position viktig bra vägar och en bra grunddrivning - det är det vi övar mest på. Vi brukar ine få hoppa så högt, det är väl det som är en liten "miss". Nu menar inte jag att man ska hoppa 130 varje träning men man vill ju hoppa upp sej lite ibland, inte bara köra lydnad på 50cm. ;) Men träningarna har bra upplägg och är lagom avancerade för alla i gruppen.

(hittar ingen bild på henne)

Sandra - hopptränare och tävlingsryttare
Vi har tränat för Sandra lika länge som för Ann. Hon är C-tränare och tävlar själv upp till 155cm i banhoppning. Nu är det bara Josse som tränar för henne men jag har oxå gjort det, hon har jättebra träningar och dom hoppar mycket banor som kräver lydnad och sånt. Hos henne får man 'hoppa upp sej' oxå, vilket jag tycker är bra! Sandra tävlar ju som sagt själv upp till 150 med sina hästar och hon va bla med i falsterbo -09. HOn har superbra träningar och ser vad som är fel osånt så hon är skitbra.

sandra i falsterbo - foto;Jag


Det är våra tränare idag! Alla är jätteduktiga och har bra träningar och övnignar :)
Hur mycket tränar ni/vecka för tränare?

bloglovin

Kommentarer
Postat av: Lollo

sv: Jo, jag tycker det också, får fixa det :) Men asså, den hästen där uppe tänkte Frida ringa på..

2010-02-15 @ 09:05:47
URL: http://westernlollo.blogg.se/
Postat av: Lollo

sv: Jag vet faktiskt inte..

2010-02-15 @ 13:58:55
URL: http://westernlollo.blogg.se/
Postat av: Lollo

Min moster tränar också för Ann :)

2010-02-15 @ 19:27:03
URL: http://westernlollo.blogg.se/
Postat av: FRIDA VILTORSSON - Det mesta mellan häst & hov

Precious Boy va jag intresserad av att köpa när han va till salu :) synd bara att han är triangel märkt

2010-02-15 @ 22:41:37
URL: http://fridaviktorsson.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback