Nakenfis!

Red ingen häst idag. Men klippte Mozart, han började bli så lurvig nu plus att jag tycker det är bättre att klippa dom innan dom har blivit som små björnar! Han är hur cool som helst att klippa Mozart - superskönt! Är ganska nöjd faktiskt! Trodde att jag skulle vara lite ringrostig och klippa lite hackigt osså men det gick hur bra som helst. :) Glömde ta före-bild, men kommer upp efter-bild imorron, hann inte ta nån för Josse, Melvin och Lena skulle rida iväg. Har nån liten småsak jag ska fixa till imorron. Lite på ena bak och ena fram. Men det kommer nog att gå fort! Tog inte så lång tid tror jag, två timmar kanske? (har ingen tidsupptattning så lita inte på mej!)

Här är markarbetet jag gjorde igår


Hoppas ni fattar ;) Beskriver mer imorron! Nu ska jag gå och sova ;)

grön, cavaletti
brun, kryss, volterna galopp


Jag började altså med att komma på de stora volterna längst ner. Blev typ 15m volter då, bra storlek tycker jag. Efter lite mera uppvärmning kom jag i dom små volterna och då måste man vara noga med att ha den böjd i kroppen men inte tappa yttersidan. Tycker det var en bra övning! Sen kan man varva lite med att hoppa det lilla krysset också, plus att om din häst/ponny inte kan byten kan du passa på att öva det! Om man vill då kan man ändra till bara en bom på marken.

bloglovin

Kommentarer
Postat av: N

bloppis på bloggen nu, kika gärna in :D

2010-08-31 @ 16:43:19
URL: http://blackijacki.blogg.se/
Postat av: Sara Jansson

Hihih jag har också klippt ponnys här hemma redan ;D

2010-09-04 @ 22:01:14
URL: http://gotlandsryttaren.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback