19/8 Hoppning

Åkte och hoppade på Gark idag. han va jättefin på framridningen och jobbade på superfint i fin form, spec i galoppen blev han väldigt rund och fin :)

När vi började hoppa va han lite av och jag red inte som ska skulle. Så det gick inte så värst bra i början. :S Men efter lite tjat från mamma o skärpning från min sida gick det riktigt bra :) övade lite omhoppning och han hoppade finfint på slutet! :) Här är övningen som mamma hittade och som va jättebra :)


Det är Svante Johanssons övning ;)
(bildlänk)

Satte en hög 'hink' under högra hindret och framför vänstra, som vi gjorde till en oxer, satte vi dynor ;) Läskigt tyckte Mozart, spec när vi kom lite nära när jag inte satt stilla :/ dom va väl runt 1m och han hoppade inte riktigt upp sej, altså han hoppade inte med ryggen ;)

Mitt 'att tänka på'
• Sitta stilla, sätta galoppen och sen vänta ut hindern.
• Inte överhoppa mej själv ;)
• Ta om det om det blir fel och inte bli så frustrerad över att det inte funkar.

Tror det var allt!
bloglovin

Kommentarer
Postat av: Sara Jansson

sv; Varför måste du sälja c-ponnyn isf? :(

2010-08-20 @ 20:30:59
URL: http://gotlandsryttaren.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback